صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۷ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
واحد پایش و پژوهش شرکت کنترل کیفیت هوا اعلام کرد

کاهش تعداد روزهای سالم در سال 94/ 18 خرداد ناسالم‌ترین روز امسال

کارشناس واحد پایش و پژوهش شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: نتایج بررسی تطبیقی شاخص کیفیت هوا در تهران نشان می‌دهد تعداد روزهای سالم در سال 94 نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش یافته و بر تعداد روزهایی که تهران هوای ناسالم برای گروه‌های حساس داشته، افزوده شده است.
کد خبر : 23671

به گزارش گروه اجتماعی آنا، سولماز احدی با اعلام این خبر افزود: شاخص کیفیت هوا در تهران افزایش یافته است و کیفیت هوای تهران امروز (26 خرداد) در شرایط نا‌سالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار گرفته است.


وی افزود: از روند افزایشی شاخص کیفیت هوا خبر داد و گفت: شاخص دیروز روی عدد 133 قرار داشته اما امروز شاخص روی عدد 146 قرار گرفته است و هوا از وضعیت سالم خارج شده و تردد غیر ضروری و فعالیت بدنی شدید در این شرایط میتواند برای گروههای حساس، بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و سالمندان خطرناک باشد.


به گفته احدی، از ابتدای سال تاکنون شاخص کیفیت هوا، 18 روز فراتر از حد مجاز قرار داشته است و ناسالم‌ترین روز 18 خرداد بوده که شاخص کیفیت هوا روی عدد 162 قرار گرفته است.


او گفت: از هجدهم خرداد تاکنون ;i آلوده‌ترین روز سال بوده، امروز (26 خرداد) دومین روز آلوده سال 94 به شمار می‌رود و غلظت آلاینده‌ها در هوای تهران به ویژه ذرات معلق رو به افزایش است.


شاخص استاندارد برای کیفیت هوای شهر تهران عدد 100 است و زمانی که شاخص از این حد فراتر برود، وارد شرایط ناسالم شده است. طبق گزارش تطبیقی واحد پایش و پژوهش شرکت کنترل کیفیت هوا و بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌ها بیشترین غلظت ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون در منطقه 16 و بیشترین غلظت ذرات معلق کوچکتر از 10 میکرون در ایستگاه شادآباد در منطقه 16 ثبت شده است.


کارشناس واحد پایش و پژوهش شرکت کنترل کیفیت هوا درباره مقایسه تطبیقی شاخص کیفت هوا در سال 94 و مقایسه آن با مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد تهران از ابتدای امسال تا امروز 59 روز سالم، 18 روز ناسالم برای گروه‌های حساس، 10 روز پاک و یک روز بسیار ناسالم را سپری کرده در حالی که در همین بازه زمانی در سال گذشته تهران 74 روز سالم، 7 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 7 روز پاک داشته است.



انتهای پیام/

ارسال نظر