صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نگاهی به پتانسیل های پنهان قزاقستان

بازار قزاقستان دردو دهه گذشته به علت کمبود تولید و رشد جمعیت در مصرف محصولات دخانی، گوشت مرغ و رب گوجه فرنگی شاهد رشد بیشتری بوده است و با توجه به پتانسیل های موجود صادراتی این محصولات در ایران امکان صادرات آن ها به بازار قزاقستان وجود دارد.
کد خبر : 236630

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، آنه دوردی ایران پناه رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کشور قزاقستان در این خصوص گفت: در حالی که پتانسیل ها، ظرفیت ها و فرصت های صادراتی فراوانی در بازار قزاقستان وجود دارد، هنوز تولیدکنندگان و صادرکنندگان توانمند ایرانی به علت پیچیدگی ورود به بازار این کشور علاقه ای نشان نداده اند.


وی با بیان این که عمده بازرگانان ایرانی در بازار قزاقستان عملیات صادرات را با مکانیزم سنتی انجام می دهند ادامه داد: . مکانیزم سنتی سال ها است کارایی خود را از دست داده و این روش نمی تواند راهکار مناسبی برای رقابت با سایر کشورها باشد.


ایران پناه در بخش دیگری از سخنانش، برگزاری نمایشگاه ها و همایش ها را از مهمترین راهکارهای ورود و حضور بازرگانان ایرانی در بازار این کشور دانست و یادآور شد: با علم به این که یکی از مکانیزم های مهم بازار یابی، برگزاری یا حضور در نمایشگاه ها است بنابراین باید مشوق های کافی برای حضور شرکت ها در نمایشگاه های مهم بین المللی قزاقستان فراهم شود.


به گفته وی، راز موفقیت در بازار، حضور مستمر و بهره مندی از مکانیزم بین المللی بازار همانند تولید صادرات محور باکیفیت، قیمت رقابتی با تامین و پشتیبانی خدمات منظم پس از فروش و بازاریابی مستمر ، ثبت شرکت ، واگذاری نمایندگی و برقراری ارتباط با هلدینگ‌ها، ‌انجمن‌ها و توزیع‌کنندگان بزرگ، متوسط و کوچک قزاقی به عنوان می‌تواند فاکتورهای قابل توجهی برای شرکت‌های ایرانی صادرکننده در بازار قزاقستان باشد .


انتهای پیام/

ارسال نظر