نگاهی به پتانسیل های پنهان قزاقستان
به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، آنه دوردی ایران پناه رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کشور قزاقستان در این خصوص گفت: در حالی که پتانسیل ها، ظرفیت ها و فرصت های صادراتی فراوانی در بازار قزاقستان وجود دارد، هنوز تولیدکنندگان و صادرکنندگان توانمند ایرانی به علت پیچیدگی ورود به بازار این کشور علاقه ای نشان نداده اند.
وی با بیان این که عمده بازرگانان ایرانی در بازار قزاقستان عملیات صادرات را با مکانیزم سنتی انجام می دهند ادامه داد: . مکانیزم سنتی سال ها است کارایی خود را از دست داده و این روش نمی تواند راهکار مناسبی برای رقابت با سایر کشورها باشد.
ایران پناه در بخش دیگری از سخنانش، برگزاری نمایشگاه ها و همایش ها را از مهمترین راهکارهای ورود و حضور بازرگانان ایرانی در بازار این کشور دانست و یادآور شد: با علم به این که یکی از مکانیزم های مهم بازار یابی، برگزاری یا حضور در نمایشگاه ها است بنابراین باید مشوق های کافی برای حضور شرکت ها در نمایشگاه های مهم بین المللی قزاقستان فراهم شود.
به گفته وی، راز موفقیت در بازار، حضور مستمر و بهره مندی از مکانیزم بین المللی بازار همانند تولید صادرات محور باکیفیت، قیمت رقابتی با تامین و پشتیبانی خدمات منظم پس از فروش و بازاریابی مستمر ، ثبت شرکت ، واگذاری نمایندگی و برقراری ارتباط با هلدینگها، انجمنها و توزیعکنندگان بزرگ، متوسط و کوچک قزاقی به عنوان میتواند فاکتورهای قابل توجهی برای شرکتهای ایرانی صادرکننده در بازار قزاقستان باشد .
انتهای پیام/