صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۷ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶
در تذکر شفاهی مطرح شد

درخواست کوهکن در استفاده از ادبیات فاخر در مجلس

نماینده مردم لنجان در تذکری خواستار استفاده از ادبیات فاخر در صحن مجلس شد.
کد خبر : 236474

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، محسن کوهکن ریزی در نشست علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: در جلسه چهارشنبه هفته گذشته اتفاقی در مجلس افتاد که در مشروح مذاکرات نوشته شده است؛ در آخر نطق رئیس جلسه یکی از همکاران قصد صحبت داشتند و ما برای اطلاع ایشان فریاد زدیم شما حق صحبت ندارید و ایشان با ادبیاتی نامناسب پاسخ ما را دادند.


نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جهت استحضار شما تذکر داده شد که وزیر تمامی مشاوران و مدیران خود را با خود به صحن علنی مجلس آورده است و نایب رئیس مجلس نیز تذکر را وارد دانستند و ما مکلف هستیم به آن عمل کنیم؛ بر اساس ماده 8 آیین‌نامه رئیس جمهور و وزرا می‌توانند معاونان و مشاوران خود را بیاورند و نیاز به اجازه ندارند.


وی تصریح کرد: تقاضا دارم در مجلس از ادبیات فاخر استفاده شود، جملاتی مانند دست شما درد نکند، قرآن بخوان زیبنده مجلس نیست.


این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: طبق آیین‌نامه که مصوبه دو سوم نمایندگان است هیأت رئیسه باید جلسات را طبق آیین‌نامه اداره کند و رویه که به آن اشاره می‌شود اقدام موردی نیست، اگر آیین‌نامه سکوت کرده اما در ادوار مختلف یک نوع خاص برخورد شده این رویه شمرده می‌شود و اگر حین نطق نمایندگان و شما به عنوان رئیس جلسه حرف شما تعریف یا توهینی شود آیا امکان اینکه در جایگاه رئیس جلسه تذکر 79 دهید وارد است، اعضای هیأت رئیسه مسئولیت مشترک دارند و تقسیم کار صوری است و وقتی نماینده‌ای تذکر آیین‌نامه‌ای دارد رئیس جلسات باید آن را اداره کند.


لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: همراه نبودن تعداد زیادی مشاور و معاون همراه وزرا وارد است و مطابق آیین‌نامه گفته شده هیأت رئیسه رعایت این امر را در دستور کار قرار دهد. وزرا می‌توانند با معاون پارلمانی حضور یابند و اگر ضرورت داشته باشد برای دفاع از امری کارشناسی وجود داشته باشد باید به هیأت رئیسه اطلاع دهند تا اجازه حضور این فرد داده شود بنابراین این تذکر وارد است و هیأت رئیسه به آن توجه خواهد داشت.


رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در خصوص اداره جلسه باید بگویم در این چند دوره که در مجلس بودم چنین مسئله ای نداشتیم و راجع به نطق ها پاسخگویی وجود نداشت اما اینکه می گویید که آیا کسی حق صحبت دارد یا خیر، بستگی به آیین نامه دارد و اگر تهمت یا افترایی مطرح شده باشد می تواند، صحبت کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر