صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۲۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد؛

دعوت از سفرای کشورهای خارجی برای حضور در مانور زلزله مدارس

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس سراسر کشور، گفت: از سفرای کشور های عضو اکو و سفرای کشورهای سوئد، فنلاند، نروژ و دانمارک و همچنین وزراء و روسای سازمان‌های عضو ستاد عالی آمادگی عمومی در برابر زلزله دعوت به عمل آمده است.
کد خبر : 236365

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، اسماعیل نجار در نشست هماهنگی نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در محل ساختمان مرکزی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: با توجه به امضاء تفاهمنامه سال گذشته در این خصوص سازمان دانش آموزی وزارت آموزش پرورش مکلف به برنامه‌ریزی لازم جهت لحاظ کردن سرفصل مدیریت بحران و ایمنی مدارس در کتب درسی دانش‌آموزان در سطوح ابتدایی و متوسطه شده است.


رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بازنگری دستورالعمل برگزاری مانور برای سال آتی توسط دبیرخانه علمی ستاد عالی آمادگی عمومی در برابر زلزله و سازمان مدیریت بحران خبر داد و افزود: پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله به عنوان متولی این مانور با جدیت هماهنگی و تبیین شرح وظایف تمام دستگاههای عضو را دنبال می کند.


نجار با اشاره به اینکه اقدامات موثری در جهت افزایش ابعاد آموزشی این مانور صورت گرفته است، تصریح کرد: حمایتهای روانی، بهداشتی، تغذیه و آموزش کودکان با توجه به سالهای پیش روی زندگی که منجر به ساخت جامعه‌ای تاب آور به عنوان اولویت برنامه‌های پیشگیرانه سازمان مدیریت بحران کشور قرار دارد.


وی گفت: باید برنامه‌های آموزشی با توجه به نیازها، توانایی‌ها، و ویژگی‌های ذهنی و عاطفی آنان تهیه و سعی شود تا کودکان به طور فعال و پویا در این فرآیند مشارکت داشته باشند به این ترتیب آنچه را که آنها در جریان یادگیری فعال آموخته‌اند به سرعت و به راحتی به خانواده، دوستان و بستگان خود و در نهایت در ابعاد وسیع تر به جامعه منتقل می‌کنند.


رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور تاکید کرد: مدیریت بحران با بهره گیری از سیستم آموزشی فراگیر در کلیه سطوح جامعه و با حضور تمام دستگاههای متولی می‌تواند پایه ریز حرکتی عظیم در کاهش اثرات بلایای طبیعی در کشور باشد.


نجار ادامه داد: نگاه دنیا نیز به مقوله بحران به همین سمت است و ما نیز برنامه پیشگیری را برای کاهش خسارت در دستور کار خودمان قرار داده‌ایم.


وی موضوع آموزش را در کاهش خسارات حوادث طبیعی موثر دانست و گفت: در حال حاضر به کمک رسانه‌های ملی و مکتوب این آموزش در کشور در حال انجام است.


انتهای پیام/

ارسال نظر