توضیح معاون شهردار تهران به موضوع کارمندان مازاد مترو و مناظره با قالیباف
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن پورسیدآقایی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورایشهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه حملونقل با کمبود منابع زیادی مواجه هستیم، اظهار کرد: این کمبود منابع باید از طرق مختلف تامین شود که یا باید این منابع از سوی دولت تامین شده و یا شهرداری در قالب اخذ عوارض مختلف این بودجه را تامین کند.
وی با بیان اینکه درخواست اخذ عوارض را به شورا ارائه خواهیم کرد، تصریح کرد: شهرداری بدون مجوز شورا نمیتواند نسبت به انجام هرکاری اقدام کند و نکته قابل توجه این است که اگر منابع تامین نشود اوضاع ترافیک همچنان ادامه مییابد.
پورسیدآقایی با بیان اینکه هیچ سرمایهگذاری حاضر نیست به دلیل زیانده بودن مترو در آن سرمایهگذاری کند، عنوان کرد: مترو هرسال 700 میلیارد تومان زیان میدهد و شرکت زیانده امکان پذیرش در بورس را ندارد.
وی با بیان اینکه مردم در پرداخت عوارض در ضررها سهیم نمیشوند، بلکه مترو در حال ارائه خدمات به مردم است و باید هزینههای آن تامین شود، تصریح کرد: یا دولت باید این هزینهها را پرداخت کند یا شهرداری که جای سوال است شهرداری از کجا میخواهد این منابع را تامین کند که یا باید عوارض ساختمانی بگیرد و یا مالیات!
معاون شهردار تهران با بیان اینکه روزانه حدود 2 میلیون مسافر با مترو جابهجا میشود، عنوان کرد: هزینهای که به مردم در صورت نبود مترو تحمیل میشود به مراتب بیشتر از این عوارض است.
وی در مورد سرانجام طرح ترافیک، افزود: معمولا ثبت نام در دیماه و بهمنماه انجام میشده است.
پورسیدآقایی در پاسخ به شائباتی مبنیبر تغییر در روند صدور طرح ترافیک، تصریح کرد: دستگاههای نظارتی انتقاداتی به شیوه صدور طرح ترافیک داشتند که درحالحاضر در حال انجام مطالعات برای بازنگری در این مساله هستیم که مردم راحتتر بتوانند در تمام مناطق شهر تردد داشته باشند.
وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنیبر فعالیت کارمندان بیکار در مترو، گفت: در مدیریت قبلی و در سال 91 تعداد زیادی نیروی مازاد در مترو جذب شد که تخلف مدیریت قبلی بود و حتی پرونده آن در سازمان بازرسی کل کشور مفتوح و به دادگاه ارسال شده است؛ چرا که این جذب نیرو براساس ضابطه نبوده و تنها براساس رابطه بوده است.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه برای حل مشکل نیروی مازاد به فکر چاره هستیم، افزود: البته خطوط مترو توسعهیافته و نیاز به تعدیل نیرو نیست، بلکه این افراد را در خطوط جدید به کار میگیریم و حتی ممکن است با افتتاح خطوط دیگر با کمبود نیرو مواجه شویم که البته نیروهای زیادی در طی سالهای اخیر جذب شدهاند.
وی در مورد پیشنهاد مناظرهاش با قالیباف درباره خط 7 مترو، گفت: بنده اعلام کردهام که اگر شهردار تهران معتقد است که بستن خط 7 سیاسی است حاضرم که استدلالهای حرفهای و کاری را با وی مطرح کنم و حتما ایشان دلایل کارشناسی ما را قبول کردهاند که اعلام آمادگی برای انجام مناظره را نپذیرفتند و واکنشی نشان نداند.
پورسیدآقایی درباره سرانجام ورود اتوبوسهای مجارستانی نیز اظهار کرد: قرار است بانک خارجی فاینانس بدهد که برای تضامین آن شرکتهای خصوصی را به بانک شهر معرفی کردیم که البته فاینانس حدود 1.5 سال طول میکشد.
وی همچنین از جلسه روز گذشتهاش با معاون مالی و شهردار تهران برای احیاء شرکت خدمات ایستگاهی خبر داد و گفت: در این جلسه راهکارهای احیاء شرکت خدمات ایستگاهی بررسی شد تا از طریق صدور پروانه برای ایستگاههای مترو نسبت به تامین مالی اقدام شود.
وی افزود: البته ارائه خدمات ایستگاهی به ساخت مترو کمک نمیکند و حداکثر میتواند امور ایستگاه را پاسخ دهد.
انتهای پیام/