صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶
دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی (ص) خبر داد:

تشکیل بنیاد جهانی علم و فناوری مصطفی (ص)/ شریف، بهشتی و علوم پزشکی تهران میزبان نشست کنز

دبیر شورای سیاست‌گذاری جایزه مصطفی (ص) از تشکیل بنیاد جهانی علم و فناوری مصطفی به دنبال استمرار اعطای جایزه مصطفی خبر داد.
کد خبر : 236188

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مهدی صفاری‌نیا دبیر شورای سیاست‌گذاری دومین جایزه مصطفی (ص) در نشست خبری این جایزه که صبح امروز در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد، گفت: ‌هدف ما از استمرار جایزه مصطفی ایجاد بنیاد جهانی علم و فناوری مصطفی است.


او ادامه داد: غیر از اعطای این جایزه برنامه‌های متعدد دیگری در دبیرخانه جایزه تدارک دیده شده و برگزار می‌شود که نشست‌های تبادل تجربیات علم و فناوری از 11 تا 13 آذر در دانشگاه‌های صنعتی شریف، امام صادق، علوم پزشکی شهید بهشتی، تربیت مدرس، علوم پزشکی تهران، تهران، علم و صنعت و صنعتی اصفهان با موضوعات مختلف برگزار می‌شود. همچنین نشست آشنایی با دستاوردهای دانشمندان جهان اسلام در روز 12 آذر در هتل فردوسی برگزار خواهد شد.


صفاری‌نیا افزود: همچنین نشست‌های کنز در حوزه‌های سلامت، انرژی، محیط زیست، فناوری اطلاعات و اقتصاد و بانکداری اسلامی برگزار خواهد شد. نشست کنز از 13 آذر در دانشگاه‌های شریف، بهشتی و علوم پزشکی تهران برپا خواهند شد.


او درباره کشورهای اسلامی شرکت کننده در این جایزه توضیح داد: به کشور‌های عربستان و سایر کشورهای اسلامی نیز در این جایزه فراخوان ارسال شده است حتی تعداد زیادی از موسسات عربستانی و بیش از 60 دانشمند این کشور را در این دوره مشارکت داده‌ایم. مدل این جایزه علمی است نه سیاسی و فارغ از همه این مسائل سعی می‌کنیم از همه ظرفیت‌های علمی استفاده کنیم.


او درباره تامین منابع مالی برای تهیه جایزه مصطفی نیز توضیح داد: همه منابع اهدایی به برگزیدگان از محل صندوق موسسه نیکوکاری جایزه مصطفی تامین شده است این موسسه از دو سال پیش راه‌اندازی شده و تاکنون 150 میلیارد ریال به صورت حقیقی و حقوقی در آن سرمایه‌گذاری شده است. دولت هیچ نقشی در تامین جوایز اهدایی نداشته و از اول هم بنا بوده که با کمک‌های مردمی تامین شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر