صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۲ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

تجمع اعتراضی فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی دانشگاه فیلیپین مقابل وزارت بهداشت + تصاویر

فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی دانشگاه CEU فیلیپین با تجمع مقابل ساختمان وزارت بهداشت نسبت به مشروط کردن مجوز فعالیت خود به شرکت در آزمون و دوره تخصصی دندانپزشکی اعتراض کردند.
کد خبر : 23606

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ده‌ها تن از فارغ‌التحصیلان رشته دندانپزشکی از دانشگاه CEU کشور فیلیپین با اعتراض به روند طولانی صدور مجوز فعالیت آنان از سوی وزارت بهداشت، در برابر ساختمان اصلی این وزارتخانه واقع در ایوانک شهرک غرب تهران تجمع کردند.


در این تجمع اعتراض‌آمیز یکی از فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی به خبرنگار اجتماعی آنا گفت: در دوره تحصیلی ما، دانشجویان پس از دفاع از پایان‌نامه فارغ التحصیل می‌شدند در حالی که پس از 5 ماه فارغ التحصیلی، وزارت بهداشت اعلام کرده باید در یک آزمون ملی شرکت کنیم و پس از قبولی در این آزمون یک دوره تخصصی را بگذرانیم. در حالی که به صورت خوشبینانه این دوره تخصصی بیش از 2 سال زمان می‌برد و همچنین هزینه‌ای حدود 20 میلیون تومان برای دانشجویان به همراه خواهد داشت.


این فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی یادآور شد: حدود یکسال و نیم است که ما در ایران حضور داریم اما هنوز این سیستم خروجی از وزارت بهداشت نداشته است. همچنین تا زمانی که در این آزمون و دوره تخصصی شرکت نکنیم، مدرک فارغ‌التحصیلی ما از سوی وزارت بهداشت ارائه نمی‌شود.


یکی دیگر از دانشجویان در تکمیل صحبت‌های این دانشجو گفت: ما با دلار 4 هزار تومانی در آن دوره تحصیل کردیم و هم اکنون بسیاری از هم رشته‌ای‌های ما متاهل هستند. بنابراین این تصمیم وزارت بهداشت آسیب‌های اجتماعی بسیاری برای ما و خانواده‌هایمان به همراه خواهد داشت. حالا امروز ما پس از گذشت یکسال چطور به خانواه‌هایمان بگوییم که دو سال دیگر از تحصیلمان باقی مانده و برای تکمیل تحصیلات خود نیاز به 20 میلیون تومان پول داریم.



دانشجوی دیگری نیز گفت: وزارت بهداشت تاکنون در این مورد تنها وعده و وعید داده است و هیچ اقدامی در این زمینه تاکنون از وزیر بهداشت دیده نشده است.


وی یادآور شد: ما فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی از دانشگاه فیلیپین قربانی نوعی روابط سیاسی در وزارت بهداشت شده‌ایم. برخی از مسئولان که با این طرح مخالف هستند به ما وعده و قول داده بودند که لغو این طرح را پیگیری کنند. از سوی دیگر برخی از موافقان این طرح نیز دانشجویان فارغ‌التحصیل رشته دندانپزشکی از فیلیپین را دانشجویانی بی‌سواد می‌دانند.


یکی از دانشجویان ادامه داد: دکتر سعید عسگری رئیس شورای تخصصی دندانپزشکی وزارت بهداشت، در 2 سال اخیر که در این سمت منصوب شده‌اند، مصوبه‌ای را که در طول 4 تا 5 سال پیش در کشوی میزشان خاک می‌خورد را به یک باره مورد توجه و تاکید برای اجرا در آورده‌اند.



طرح شرکت در آزمون ملی بدون اطلاع تحصیل کرده‌گان


همچنین سایر دانشجویان نسبت به عدم آگاهی از اجرای این طرح اعلام نارضایتی کرده و گفتند: این حق ما و خانواده‌هایمان بود که از اجرای این طرح با‌خبر شویم در حالی وزارت بهداشت بدون اطلاع به ما چنین طرحی را به اجرا گذاشته است در حالی که این وزارت‌خانه هیچ اطلاع رسانی در این مورد به ما انجام نداده است. حداقل هر تغییری از دو سال قبل باید به دانشجویان ابلاغ می‌شد.


یکی از دانشجویان ادامه داد: شورای تخصصی دندانپزشکی همیشه ما دانشجویان را با دانشجویان کشور آمریکا مقایسه می‌کند در حالی که ارائه خدمات به ما با دانشجویان آمریکا به یک سطح نیست.


در این تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان با شعارهایی از قبیل «عسگری بصیرت بصیرت»، «وزیر تدبیر و امید وقت عدالت نرسید؟»، «لاریجانی حمایت حمایت»، «وزیر تدبیر و امید کجای این عدل علی است؟»، «عسگری پاسخگو پاسخگو» مسئولان وزارت بهداشت و دولت و مجلس را مورد خطاب قرار دادند.


انتهای پیام/

ارسال نظر