صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۸ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

هشدار طالبان افغانستان به سرکرده گروه داعش

طالبان افغانستان با انتشار نامه‌ای سرگشاده به سرکرده گروه تروریستی داعش مخالفت خود را درباره فعالیت گروه‌های موازی در این کشور اعلام کرد.
کد خبر : 23589

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه رسمی طالبان افغانستان، «ملا اختر محمد منصور» سرپرست شورای رهبری و نائب رئیس طالبان افغانستان با انتشار نامه‌ای سرگشاده به «ابوبکر بغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش نوشت: این گروه فعالیت‎‌‌هایی را در افغانستان حمایت می‌کند که تنها تحت پرچم طالبان باشد.


وی تأکید کرد: فعالیت گروه طالبان در افغانستان از سابقه طولانی و تجربه کافی برای چگونگی ادامه حضور و گسترش فعالیت‌های این گروه برخوردار است.


«منصور» در این نامه گفته است که امارت اسلامی افغانستان موافق به‌وجود آمدن جریان‌های موازی در کنار طالبان این کشور نیست.


سرپرست شورای رهبـری و نائب رئیس طالبان افغانستان خطاب به «بغدادی» تصریح کرد: به شما هشدار می‌دهم که نباید کسی با عنوان داعشی در افغانستان فعالیت کند و نباید در این کشور به غیر از امارت اسلامی طالبان صف دیگری ایجاد شود.


این نامه در حالی به‌وسیله طالبان افغانستان خطاب به سرکرده گروه تروریستی داعش منتشر می‌شود که چندی پیش «ابوبکر بغدادی»، «ملا محمد عمر» رهبر طالبان را جنگ‌سالار بی‌سواد و نادان و خالی از ارزش‌ و اعتبار روحانیت و سیاسی عنوان کرده بود.


مدتی پیش گزارش‌هایی از جنوب افغانستان در ولایت هلمند، درباره درگیری‌ میان طالبان و گروهی نقاب‌دار و سیاه‌پوش با پرچم داعش منتشر شده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر