صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۷ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
در گفت‌وگو با آنا

مصطفی کارخانه: بانوان حق دارند به استادیوم‌ها بروند/ شانس زیادی برای صعود داریم

مربی باسابقه والیبال کشورمان گفت: کواچ نتایج بهتری را نسبت به ولاسکو با تیم ملی والیبال کسب کرده است.
کد خبر : 23557

مصطفی کارخانه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا گفت: «با توجه به دو بردی که برابر روسیه به دست آوردیم، شانس صعودمان به مرحله بعدی لیگ جهانی تا حدود زیادی افزایش یافت.»


وی افزود:«پس از این که تیم ملی والیبال مقابل لهستان و آمریکا شکست خورد احتیاج به یک شوک مثبت بود که خوشبختانه این شوک در مقابل روسیه رقم خورد.»


کارخانه درباره این مطلب که گفته می شود روسیه نسبت به گذشته دچار افت شده اظهار داشت: «قبول دارم روسیه تا حدودی افت کرده، اما روسیه همیشه تیمی بزرگ و قوی است و نباید پیروزی تیم ملی کشورمان را مقابل این تیم نادیده بگیریم.»


مربی باسابقه والیبال ایران با اشاره به تاثیر تماشاگران ایرانی در بازی های برگشت عنوان کرد: «تیم های لهستان و آمریکا دارای بازیکنانی هستند که سرویس های پرقدرتی می زنند، اما این بازیکنان کار سختی برای زدن سرویس در تهران دارند چرا که حضور تماشاگران ایرانی در سالن 12 هزار نفری باعث می شود نتوانند با تمرکز بالا سرویس های قدرتی بزنند.»


وی آمریکا را مهمترین رقیب ایران در دور برگشت برشمرد و گفت: «اعتقاد دارم ایران کار سخت تری در مقابل آمریکا نسبت به دو تیم دیگر دارد. هر چند اگر در دور رفت همانند بازی با روسیه مقابل این تیم ظاهر می شدیم می توانستیم نتیجه بهتری را کسب کنیم، اما نکته ای که وجود دارد این است که تیم های آمریکا و لهستان سیستم آنالیز بهتری نسبت به روسیه دارند و همین مسئله کار ما را تا حدودی سخت می کند.»


کارخانه درباره حضور بانوان در سالن های والیبال اظهار داشت: «قصد ندارم به این مسئله ورود کنم اما اعتقاد دارم بانوان حق دارند در استادیوم ها حضور داشته باشند.»


وی درخشش بازیکنان جدید در تیم ملی را به دلیل پربار بودن لیگ ایران برشمرد و گفت: «بازیکنانی نظیر صنوبر و مرندی با درخشش در لیگ ایران توانستند پیراهن تیم ملی را بر تن کنند. به نظر من لیگ ایران جزو 10 لیگ برتر دنیاست. هر چند مشکلاتی دارد اما مسئولان ورزش کشور می توانند باعث بهبود کیفی و کمی لیگ والیبال ایران شوند. خوشبختانه فدراسیون والیبال برنامه ریزی خوبی برای لیگ ایران انجام داده است. تنها مشکلی که وجود دارد عدم تمایل بخش خصوصی به تیم‌داری در والیبال است.»


کارخانه ضعف والیبال ایران را در زدن سرویس های قدرتی و همچنین دریافت ها عنوان کرد و اظهار داشت: «در لیگ ایران سرویس های قدرتی به ندرت زده می شود. به همین جهت وقتی مقابل تیم هایی قرار می گیریم که بازیکنانشان سرویس های قدرتی می زنند با مشکل مواجه می شویم.»


سرمربی سابق تیم ملی والیبال جوانان درباره مقایسه عملکرد کواچ و ولاسکو گفت: «ولاسکو به لحاظ تجربه در جایگاه بهتری نسبت به کواچ قرار دارد اما کواچ توانسته نتایج بهتری را با ایران کسب کند. تیم ایران با ولاسکو عنوان نهم لیگ ایرانی را کسب کرد اما با حضور کواچ توانستیم چهارم لیگ جهانی شویم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر