صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۳ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۴

انتشار جزئیات بیشتر درباره جاسوسی اسرائیل از مذاکرات هسته‌ای

خبرگزاری معتبر انگلیسی جزئیات بیشتری از جاسوسی‌های انجام شده در مذاکرات هسته‌ای ایران توسط اسرائیل ارائه داد.
کد خبر : 23534

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، رویترز در گزارش خود در این زمینه آورده است: تحقیقات تکمیلی درباره ویروس کامپیوتری استفاده شده برای هک کردن سیستم‌های کامپیوتری در هتل‌های محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 حاکی از این است که اعتبارنامه‌های دیجیتال از شرکت معتبر تولیدکننده وسایل الکترونیکی فاکس‌کان دزدیده شده است.


این خبرگزاری در ادامه گزارش خود در این زمینه به نقل از مقامات شرکت امنیت کامپیوتری کسپرسکی روسیه آورده است: تحقیقات در این‌باره نشان می‌دهد که ویروس دوکو از اعتبارنامه قانونی متعلق به شرکت تایوانی «هان های» که یکی از شرکت‌های متعلق به کمپانی فاکس‌کان است، برای ورود به مسیر مورد نظر برای هک کردن کامپیوترها استفاده کرده است.


بر اساس این گزارش، ویروس مذکور به احتمال زیاد توسط اسرائیل ایجاد شده و توسعه پیدا کرده و این در حالی است که اسرائیل قویا با تلاش دیپلماتیک برای مسئله هسته‌ای ایران مخالفت کرده است. در این حال آمریکا در ماه فوریه اسرائیل را به استفاده از اطلاعات درز شده از مذاکرات برای تضعیف موضع واشنگتن متهم کرده بود.


در بخش دیگری از این گزارش به رابطه این ویروس با ویروس استاکس‌نت اشاره شده و آمده است: ویروس دوکو با استاکس‌نت که در سال 2009 توسط آمریکا و اسرائیل برای نابودی هزاران سانتریفیوژ ایران طراحی شده بود، مشابهت زیادی دارد.


شرکت کسپرسکی مقامات کمپانی فاکس‌کان را در جریان دزدیده شدن اعتبارنامه‌های دیجیتال این شرکت قرار داده و این در حالی است که شرکت مزبور تاکنون تلاشی برای افزایش امنیت سیستم‌های خود انجام نداده است.


کمپانی فاکس‌کان طرف قرارداد بسیاری از شرکت‌های معتبر الکترونیکی دنیا از جمله اپل، بلک‌پری، گوگل، هواوی و مایکروسافت است.


انتهای پیام/

ارسال نظر