صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۴ - ۰۴ آذر ۱۳۹۶

آیا نظامیان آمریکا توان پیشبرد طرح ترامپ برای جنگ در افغانستان را دارند؟

فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان بر ضرورت کمک گرفتن از نیروهای ناتو برای جبران کمبودهای ارتش آمریکا در افغانستان خبر داد.
کد خبر : 235102

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از شبکه ان‌بی‌سی، فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان بر ضرورت کمک گرفتن از نیروهای ناتو برای جبران کمبودهای ارتش آمریکا در افغانستان خبر داد.


ژنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای نظامی افغانستان، در بخشی از مصاحبه خود با ان‌بی‌سی گفت: «ما تنها 90 روز تا اجرای سیاست‌های جدید وقت داریم و با توجه به نیروهایی که به افغانستان خواهند آمد و اقتدار جدیدی که به دست خواهیم آورد، به قدرت‌های خارجی فشار وارد خواهیم کرد. البته واقعیت این است که وضع ما مبتنی بر شرایط است و نه مبتنی بر زمان. ما همه شرایط خود را برای پیروزی تنظیم کرده‌ایم.»


نیکلسون در بخش دیگری از مصاحبه خود تاکید کرد: «سیاست جدید دولت برخلاف تصمیم‌گیری سال 2011 است که منجر به کمتر شدن تعداد سربازان آمریکایی در افغانستان شد. سیاست قبلی بسیار سریع و با عجله انجام شد.»


وی ادامه داد: «ما در گذشته در حالی با دشمن خود مذاکره کردیم که اراده خود برای پیروزی را از دست داده بودیم و حالا با سیاست جدید که در ماه آگوست توسط ترامپ گرفته شد، به سمت پیروزی و حفاظت بیشتر از میهن خود حرکت خواهیم کرد.»


ارزیابی کلی ژنرال نیکلسون از وضعیت جنگ در افغانستان، انعکاسی از سخنرانی ترامپ در جمع نیروهای ارتش آمریکا در 22 آگوست 2017 بود.


ترامپ در ماه آگوست سیاست جدید دولت آمریکا برای ادامه جنگ در افغانستان را اعلام کرد و برخلاف آنچه در زمان تبلیغات انتخاباتی گفته بود، از افزایش نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان خبر داد.
افزایش نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان با مخالفت‌های زیادی در داخل آمریکا مواجه شد و نیکلسون درباره سیاست‌ جدید و تعداد نیروهای مورد نیاز در افغانستان با لحن استیصال گفت: «به 16 هزار نیرو در افغانستان نیاز دارم که ناتو متعهد شده است کسری نیروهای آمریکا در افغانستان را با سربازان خود جبران کند.»


سیاست جدید ترامپ ناگزیر مورد حمایت نیکلسون واقع شده است. ارزیابی‌های ترامپ درباره عدم موفقیت نیروهای آمریکایی در افغانستان، علاوه بر تصمیم‌گیری برای افزایش نیروها ممکن بود به برکناری ژنرال نیکلسون نیز بیانجامد و به همین دلیل نیکلسون چاره‌ای جز حمایت از سیاست جدید دولت آمریکا ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر