صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تشریح صادرات غیرنفتی 24.7 میلیارد دلاری ایران؛

پتروشیمی‌ها کماکان درصدر

بر اساس اعلام مدیر کل دفتر توسعۀ صادرات محصولات صنعتی و معدنی صادرات 40 محصول صنعتی و معدنی به 23 بازار جهانی طی 7 ماهۀ اول سال 1396 از رشد خوبی برخوردار بوده است.
کد خبر : 234895

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، براساس آمار‌های ارائه شده از سوی گمرک ایران طی هفت ماهه اول سال جاری، از 24/7 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی کشور محصولات پتروشمی با حدود 7/8 میلیارد دلار، محصولات صنعتی و صنایع معدنی با حدود 10 میلیارد دلار، محصولات کشاورزی 1/8 میلیارد دلار و محصولات معدنی با حدود یک میلیارد دلار مهمترین بخش‌های صادراتی کشور تشکیل داده‌اند.


مسعود کمالی اردکانی با تشریح میزان صادرات ایران در این مدت زمانی گفت: صادرات ایران در بخش پتروشیمی و مواد پایه نفتی، در برخی محصولات و بازارها، طی 7 ماهۀ اول سال جاری، رشد بین 10 درصد تا بالای 100 درصد را نشان می‌دهد.


وی افزود: به عنوان مثال صادرات پروپان، بوتان، متانول و روغن‌های صنعتی، محصولات شوینده و رزین‌ها در بازار عراق، مواد اولیۀ پلیمری در بازار ترکیه و هند و محصولات آرایشی و بهداشتی در بازار عراق و افغانستان رشد قابل توجهی داشته است.


مدیر کل دفتر توسعۀ صادرات محصولات صنعتی و معدنی گفت: در بخش معدن و صنایع معدنی صادرات سنگ آهن، چینی بهداشتی، سنگ‌های کار نشده به بازار عراق، محصولات طویل فولادی، کاشی سرامیک و شیشه ساختمانی به بازار پاکستان، افغانستان و عراق، شمش فولاد و شمش روی به بازار هند و ترکیه، سنگ‌های ساختمانی کار شده به ترکیه و سنگ آهن و کنسانتره و سنگ روی وکنسانتره به بازار چین رشدهای بین 10 تا 200 درصد نشان می‌دهد.


کمالی اردکانی با اشاره به افزایش صادرات محصولات لوازم خانگی گفت: در بخش صادرات مصنوعات فلزی و لوازم خانگی، صادرات یخچال فریزر به تاجیکستان و افغانستان، لوازم خانگی گازسوز به عراق، ایتالیا و افغانستان، سیم و کابل به افغانستان و شیرآلات بهداشتی به سوریه و افغانستان رشدهای بین 5 تا 90 درصدی را طی مدت مذکور تجربه کرده‌ایم.


وی در ادامه اظهار داشت: بخش نساجی، صادرات فرش دستباف به بازارهای آلمان، ژاپن و آمریکا، پوشاک و کفش به بازار عراق و آذربایجان، پوست و چرم به بازار هند و ایتالیا و فرش ماشینی به بازار عراق و ترکمنستان از رشدهای 8 تا 300 درصد برخوردار بوده است و همچنین در بخش برق و الکترونیک صادرات لامپ و چراغ، قطعات برقی خودرو، تجهیزات و لوازم برقی عمدتاً به بازار عراق و انواع الکتروموتور به بازار سودان و افغانستان، صادرات خودرو و قطعات به بازار آذربایجان، تجهیزات نیروگاهی به بازار عراق و ماشین‌آلات صنایع غذایی به افغانستان، ماشین ابزار به ترکیه و تراکتور، کمباین و قطعات به بازار آذربایجان به رشد قابل توجهی دست یافته‌ایم.




انتهای پیام/

ارسال نظر