صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۹ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶

مقاله عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی علی‌آباد کتول در مجله بین‌المللی ISI نمایه شد

مقاله عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول در مجله Physica B: Condensed Matter از ژورنال‌های انتشارات ELSEVIER با ضریب تاثیر 1.3 در سال 2017 چاپ شد.
کد خبر : 234539

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مقاله دکتر آزاده سادات نعیمی با عنوان Logical spin-filtering in a triangular network of quantum nanorings with a Rashba spin-orbit interaction در مجله Physica B: Condensed Matter چاپ و منتشر شد.


در این مقاله ترابرد اسپینی الکترون ها در یک شبکه مثلثی از حلقه های کوانتومی در حضور برهمکنش اسپین مدار راشبا و شار مغناطیسی، به روش موجبر مورد مطالعه قرار گرفته است که حاصل این مطالعات نشان می دهد با تغییر در مقدار ثابت راشبا، شار مغناطیسی و انرژی الکترونهای ورودی این شبکه مثلثی از حلقه های کوانتومی به عنوان یک فیلتر اسپینی منطقی با بازدهی بالا عمل می کند. همچنین با تغییر انرژی الکترونهای ورودی و ثابت بودن مقادیر راشبا و شار مغناطیسی در یک مقدار مشخص، در جهت اسپینها تغییر ایجاد می شود. علاوه بر این، شبکه مثلثی از حلقه های کوانتومی، یک دستگاه اسپینترونیکی چند منظوره است و می تواند به عنوان جداسازی اسپینی و وارونگر اسپینی مورد استفاده قرار گیرد.


آزاده سادات نعیمی دکتری فیزیک، استادیار و عضو هیات علمی گروه فیزیک و فوتونیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول است که در کارنامه علمی و پژوهشی خود 8 مقاله بین المللی ISI را به ثبت رسانده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر