صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶
در یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال معرفی شد؛

«3D Fast»؛ اولین سرویس آنلاین چاپ سه‌بعدی ایران

سامانه 3D Fast پلی میان دارندگان پرینترهای سه‌بعدی، مشتریان و طراحان مدل‌های سه‌بعدی است. در این سامانه سعی شده‌است مردم بیشتر با پرینت سه‌بعدی آشنا شوند.
کد خبر : 234419

به گزارش گروه علم و فناوری آنا، هدف اصلی از استارتاپ 3D Fast آشنایی بیشتر مردم با تکنولوژی چاپ سه‌بعدی، اشتغال‌زایی و شخصی‌سازی محصولات است.


پدرام کریمی، تحصیل‌کرده رشته معماری از دانشگاه علم وفرهنگ و مدیر بخش جامعه طراحان 3D Fast، در این باره بیشتر توضیح می‌دهد: «ایده راه‌اندازی چنین سامانه‌ای با طراحی سایتی به وجود آمد که به کاربران اجازه می‌داد تا قاب عینک دلخواه خود را طراحی کنند اما خیلی زود فهمیدیم که می‌توانیم چیزهای دیگری به جز عینک هم طراحی کنیم».


وی افوزد: «این سامانه کاربر را به نزدیک‌ترین دارنده پرینتر سه‌بعدی معرفی می‌کند. کاربران می‌توانند هر ایده‌ای که داشته باشند را به ما انتقال دهد. سپس ایده آنها را به یک مدل‌ساز سه‌بعدی می‌فرستیم تا آن قطعه را طراحی کند. پس از طراحی، مدل نهایی به شخص دارنده پرینتر سه‌بعدی فرستاده می‌شود تا قطعه مورد نظر چاپ شود و پس از کنترل کیفیت توسط 3D Fast برای مشتری فرستاده شود».


یک سری طرح به صورت آماده در سایت 3D Fast موجود است که کاربران می‌توانند از میان آنها انتخاب کنند. همچنین اگر کاربران مدل آماده داشته باشند، می‌‌توانند فایل آن را در سایت آپلود کنند.


وی در ادامه افزود: «طرح‌ها یا ایده‌ها می‌تواند درقالب تندیس یک فرد، یک قطعه صنعتی، زیورآلات یا هر چیز دیگری باشد. همچنین کاربر می‌تواند مواد اولیه، سایز و رنگ مورد نظر خود را نیز مشخص کنند تا محصول نهایی کاملا سفارشی‌سازی شود. اگر کاربری هم درخواست مدل‌سازی طرح خاصی را داشته باشد، می‌تواند فرم طراحی را پر کند تا متخصصان قطعه مورد نظر را برای آنها طراحی کنند».


کریمی گفت: «اگر کاربر فایل مدل را داشته باشد، محصول طی سه روز آماده تحویل می‌شود اما اگر به مدل‌سازی سه‌بعدی نیاز داشته باشد، محصول طی یک هفته آماده می‌شود».


هر قطعه‌ براساس میزان ساعتی که طول می‌کشد تا پرینت شود، قیمت‌گذاری می‌شود. دارنده پرینتر سه‌بعدی مبلغی را به صورت درصدی دریافت می‌کند.


وی افزود:‌ «افرادی که پرینتر سه‌بعدی دارند می‌توانند در سایت ثبت‌نام کنند تا جز جامعه چاپ سه‌بعدی ایران شوند. ابتدا از آنها می‌خواهیم که یک قطعه را به طور آزمایشی پرینت کنند».


با وجود این که سامانه 3D Fast در حال حاضر تنها به صورت وب سرویس در دسترس است اما اپلیکیشن آن به زودی منتشر خواهد شد.


گفتنی است که نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از 20 تا 26 آبان در مصلی امام خمینی برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر