صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۵ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان اتفاق می‌افتد:

کتابت قرآن کریم توسط کارمند سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی

همزمان با ایام ماه مبارک رمضان، دست‌نویسی و کتابت کامل قرآن کریم با خط شکسته‌نستعلیق ساده و تلفیقی از هنر ایرانی اسلامی توسط کارشناس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌شود.
کد خبر : 23438

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری‌آنا، رامبد دبستانی درباره این اثر هنری، گفت: کتابت کامل قرآن کریم از اولین شب ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و به امید و یاری خداوند متعال انشاءالله تا پایان ماه مبارک به اتمام خواهد رسید.


وی ازجمله ویژگی‌های خلق این اثر فاخر که در حدود 450 تا 500 صفحه خواهد بود را توجه به هنر ایرانی اسلامی دانست و گفت: اعراب‌گذاری در کتابت این قرآن صورت نمی‌گیرد ، صفحه اول با یک تذهیب ساده کار خواهد شد و حتی صحافی نیز کاملاً با دست انجام می‌شود.



دبستانی، استفاده از جوهر قرمز، خاک تربت و کاغذی با مینه گلبهی را ازجمله جذابیت‌های این اثر هنری دانست و گفت: رنگ قرمز نشان‌دهنده بزرگی کار و عظمت قرآن کریم و از سویی دیگر نشانه این است که قرآن کریم مایه حیات وزندگی انسان است و نیز روشن‌کننده مسیر و چراغ راه بشریت است.


کارشناس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، هدف از خلق این اثر هنری تک‌نسخه‌ای را علاقه قلبی و خاصش به قرآن کتاب الهی مسلمانان و همچنین ارزش والای این کتاب دانست.



وی بابیان اینکه از نوجوانی به خواندن قرآن و توجه به مفاهیمش علاقه خاصی داشتم، تصریح کرد: اگر کسی با قرآن کریم عجین شود علاوه بر آشنایی عملی با مفاهیم آن، می‌بیند سوالات و شبهاتی که ممکن است با خواندن آیه‌ای از سوره‌ای برایش مطرح شود به‌خوبی در آیه‌های بعدی جواب داده می‌شود، همان‌طور که در طی این مهروموم‌ها راه را برای من روشن کرد.


دبستانی ادامه داد: تصمیم دارم در ماه مبارک رمضان سال آینده کل قرآن را در یک قطع کتابت کنم و یا اینکه تلفیقی از هنر با قرآن را با تصویرسازی در نسخه دیگری دست‌نویسی کنم.


انتهای پیام/

ارسال نظر