صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۳ - ۰۲ آذر ۱۳۹۶
عضو انجمن جراحان ارتوپدی اطفال:

بهترین درمان پاچنبری کودکان چیست؟

عضو انجمن جراحان ارتوپدی اطفال عنوان کرد: گچ گیری پا و استفاده بریس (لباس محافظتی اندام) بهترین راه درمان پا چنبری کودکان است.
کد خبر : 234312

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر محسن کرمی در حاشیه بیست و پنجمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران در ارتباط با موضوع کلاب فوت یا پا چنبری اظهار کرد: در دنیا از هر هزار نوزاد متولد شده، 3 تا 4 نفر به این بیماری مادرزادی مبتلا می‌شوند و علت دقیق این مشکل هنوز مشخص نشده است.


وی با بیان اینکه ژنتیک می‌تواند یکی از عوامل به وجود آمدن کلاب فوت باشد، گفت: البته یک علت یا ژن خاص را نمی‌توانیم عامل ایجاد کلاب فوت بدانیم اما هنگامی که یک ژن خاص این بیماری در خانواده‌ای باشد، فرزند این خانواده 3 تا 4 برابر احتمال بیشتری داشته که مبتلا به کلاب فوت شود.


فوق تخصص ارتوپدی اطفال و ستون فقرات در ارتباط با راه‌های درمان پا چنبری، عنوان کرد: در گذشته بیشتر موارد درمان جراحی بود اما در حال حاضر با گچ گرفتن نیز درمان انجام می‌شود.


کرمی ادامه داد: برای درمان نوزادان و کودکان مبتلا به پا چنبری هر چندگاهی پای آنها گچ گرفته می‌شود تا مشکل آنها برطرف شود، اما آنچه که اهمیت عمده در بهبود این روش دارد این بوده که والدین کودک همکاری خوبی را با پزشک داشته باشند به این معنا که بعد از درمان، باید بریس (وسایل حفاظتی اندام‌ها) استفاده کنند یا برای طولانی مدت حرکات اصلاحی انجام دهند زیرا در غیر این‌صورت بیماری مجدد عود می‌کند.


این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برای درمان پاچنبری باید تلاش شود حدالمقدور از جراحی خودداری کرد و تنها با گچ گیری کلاب فوت را درمان کرد.


کرمی بیان کرد: اگر والدین نکات گفته شده به خصوص بستن بریس برای کودک را در شب‌ها رعایت کنند معمولا عود این بیماری کمتر از 5 درصد می‌شود اما اگر بریس بسته نشود سبب عود مجدد بیماری شده که با وجود این مساله درمان بسیار سخت می‌شود.


وی در پایان گفت: پوشیدن کفش مخصوص در درمان کلاب فوت تاثیر چندانی ندارد و تنها در مواردی باید با توصیه پزشک استفاده شود.


گفتنی است، بیست و پنجمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران تا 3 آذر در هتل المپیک در حال برگزاری است.


انتهای پیام/

برچسب ها: ستون فقرات
ارسال نظر