صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۴۵ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶
فردوسی‌پور:

قدر داشته‌ها و سرمایه‌های خودمان را نمی‌دانیم

عادل فردوسی‌پور در مراسم بزرگداشت پروفسور مریم میرزاخانی که شب گذشته در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: خیلی متاسف هستم که قدر داشته‌ها و سرمایه‌های خودمان را نمی‌دانیم.
کد خبر : 234202

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، عادل فردوسی‌پور استاد دانشگاه صنعتی شریف در این مراسم اظهار کرد: باعث فخر و مباهات من است که ربع قرن از عمرم را در دانشگاهی گذارنده‌ام که نابغه‌ای مانند مریم میرزاخانی را پرورش داد.


او در ادامه افزود: من خیلی متاسف هستم که قدر داشته‌ها و سرمایه‌های خودمان را نمی‌دانیم زیرا مریم میرزاخانی‌ها در این زمره یعنی سرمایه‌های کشورمان قرار می‌‍‌گیرند. وقتی میرزاخانی‌ها از کشور مهاجرت می‌کنند تازه می‌فهمیم که چه نوابغی را از دست می‌‎دهیم.


فردوسی‌پور تصریح کرد: واقعا حیف است که قدر سرمایه‎‌ها و داشته‌های خودمان را نمی‌دانیم. امثال مریم و دیگر نخبگان ایرانی میراث کشورمان به حساب می‌آیند. مریم که دیگر در میان ما نیست اما لااقل قدر انسان‌هایی را که مانند میرزاخانی هستند را بدانیم.


این استاد دانشگاه تاکید کرد: امشب کمتر کسی گفت مرحوم میرزاخانی و فکر هم می‌کنم افرادی مانند میرزاخانی، ناصر حجازی، عباس کیارستمی و... اسامی هستند که نمی‌توان پیشوند «مرحوم» را برای آن‌ها به کار برد. چراکه این عزیزان همیشه در کنار ما هستند و خاطره و یادشان همواره ماندگار خواهند ماند.‌


در این مراسم، دکتر محمود فتوحی رئیس دانشگاه شریف، پدرو مادر مریم میرزاخانی، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، اساتید، دانشجویان، چهره‌های علمی و... حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر