صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۰ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
پر رنگ‌تر شدن نقش واسطه‌های ترک و قطری در نوار غزه

افشای پیشنهاد حماس به اسرائیل/ آتش‌بس طولانی‌مدت در قبال ساخت اسکله در بندر «عائم»

یک پایگاه خبری اسرائیل در گزارشی به افشای پشت پرده دیدار محرمانه هفته گذشته فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به خاورمیانه با رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پرداخت و از ارائه پیشنهاد برای بهبود روابط این جنبش با اسرائیل خبر داد.
کد خبر : 23415

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «فلسطین‌پرس»، پایگاه اسرائیلی «والا»، شب گذشته (یکشنبه) جزئیات دیدار «نیکلای ملادینوف» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به خاورمیانه را که چهارشنبه گذشته انجام شد، افشا کرد. در این سفر، «ولادینوف» به‌طور محرمانه (و بدون اینکه جزئیاتی منتشر شود) با «موسی ابومرزوق» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه به مدت چند ساعت دیدار و گفت‌وگو کرد.


براساس این گزارش، «والا» نوشت: «ابومرزوق» فرستاده ویژه سازمان ملل و دولت قطر پیشنهادهای جنبش حماس برای برقراری آتش‌بس و توافق بر سر آتش‌بس طولانی‌مدت را دریافت کرد و قرار شد آن را به مقام‌های اسرائیلی ارائه کند.


این پایگاه خبری به‌نقل از یک مقام نظامی اسرائیلی نوشت: جنبش «حماس» می‌خواهد برای بهبود اوضاع معیشت ساکنان نوار غزه روابط خود را بهبود بخشد و در این راستا آنها خواستار ساختن اسکله دریایی «عائم» شدند. همچنین «حماس» خواستار مذاکره برای بهبود روابط به‌طور غیرمستقیم شده است.


«والا» نوشت: پیشنهاد ارائه شده به‌وسیله «حماس» برای نخستین‌بار نیست که ارائه می‌شود و مشابه چنین پیشنهادی پس از پایان جنگ 51 روزه در نوار غزه به‌وسیله واسطه‌های قطری و ترک ارائه شده بود. این پیشنهاد تقریبا بیانگر خواست «حماس» برای آتش‌بس کامل و جامع به مدت پنج سال است که امکان تمدید آن وجود دارد. همچنین در مقابل باید اسرائیل اجازه ساخت اسکله دریایی «عائم» را برای پهلوگرفتن کشتی‌های باری در نوار غزه بدهد. نظارت بر این اسکله به اسرائیل واگذار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر