صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی به آنا خبر داد:

فعالیت 3هزار دفتر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های کشور

معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی می‌گوید بسیج دانشجویی با سه‌هزار دفتر در سراسر کشور یک تشکیلات فراتشکلی است، یک تشکل‌ دانشجویی که خود را رقیب تشکل‌های دیگر نمی‌داند.
کد خبر : 233720

سجاد ریحانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره عملکرد تشکل‌های دانشجویی گفت: امروز شاهد فعالیت جریان انقلابی به صورت ویژه در داخل دانشگاه‌ها هستیم، 5 اتحادیه بزرگی که در حال کارکردن و فعالیت برای تببین گفتمان انقلاب اسلامی در داخل دانشگاه‌ها با روحیه انقلابی با روحیه جهادی در حوزه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی و اجتماعی و ... هستند.


معاون سیاسی سازمان بسیج دانشجویی ادامه داد: تمامی تشکل‌ها به صورت فعال در داخل دانشگاه‌ها کار می‌کنند، اما بسیج دانشجویی یک تشکل فراتشکلی است، یک تشکل‌ دانشجویی است که خود را رقیب تشکل‌های دیگر نمی‌داند، مقام معظم رهبری هم فرمودند بسیج دانشجویی باید تشکلی باشد که چترش فراگیر باشد، نگاه انقلابی را در داخل دانشگاه تقویت کند، نگاه انقلاب اسلامی در داخل دانشگاه‌ها نهادینه و دنبال شود، چه بسا که بسیاری از دوستان ما در تشکل‌های دیگر باشند ولی جزو فعالان بسیج دانشجویی هستند.


او افزود: بسیجی بودن و داشتن تفکر بسیجی منوط به آن روحیه و گفتمان بسیجی است. الان شاهد آن هستیم که در داخل دانشگاه‌ها با یک وحدت روحیه و یک همگرایی خوب، جریان‌های انقلابی در حال کارکردن هستند و این هم‌افزایی وجود دارد.


ریحانی درباره فعالیت دانشجویان بسیجی و تشکل‌های مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی هم گفت: بسیج دانشجویی اکنون قریب به سه هزار دفتر در دانشگاه‌های سراسر کشور دارد و به عنوان بزرگترین تشکل‌ دانشجویی در حال فعالیت در دانشگاه‌ها هستند که بعضی از این دانشگاه‌ها مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی است. دانشگاه آزاد در فراز و نشیب تغییرات مدیریتی مختلفی در همین چند وقت اخیر گرفتار بوده و فراز و نشیب‌های مختلفی را طی کرده است. در زمان نه چندان دور شاهد یک ایجاد محدودیتی برای کم‌کردن فعالیت تشکل‌ها در میان دانشگاه بودیم آن چیزی که منجر به بخشنامه 16 آذر دانشگاه آزاد شد و موارد دیگری از دستور‌العمل‌ها که حوزه‌های مختلف فرهنگی از جمله یکی از آنها که در مورد مسئله حجاب بود و دیگر حوزه‌ها و ... و می‌رفت تا یک انقباضی در فعالیت‌های تشکل‌های انقلابی و جریان انقلابی در داخل دانشگاه‌ها ایجاد کند که هم مورد سوال و هم مورد مطالبه ما بود و به دغدغه فعالان دانشجویی تبدیل شده بود و موجب شده بود تا مسئولان واحدهای دانشگاه‌ آزاد از ظرفیت عظیم دانشجویان انقلابی و توان جریان‌سازی و فعالیت‌های فرهنگی تشکلی مثل بسیج دانشجویی و این نعمت‌ها بی‌بهره یا کم‌بهره شوند.


او ادامه داد: اما با تغییر و تحولاتی که در فضای دانشگاه آزاد اتفاق افتاد، امیدوارکننده است که از ظرفیت عظیم تشکل‌ها و دانشجویان انقلابی استفاده شود. قاعدتا دانشجویان انقلابی هم آمادگی این را دارند که در فضایی که متعلق به خودشان است فعالیت کنند. نگاه مطالبه گرایانه آنها همیشه این بوده و هست. از همین مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی نیز مطالبات خود را می‌خواهند و با هیچ کسی هم تعارف ندارند، چارچوب‌های انقلاب اسلامی برای آنها ملاک است و همه را براساس آن چارچوب‌ها مورد سنجش قرار می‌‌دهند. در این دوره بسطی در فعالیت‌های تشکل‌های مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است و در این فضای فرهنگی پیش آمده می‌توان کارهای خوبی را در راستای اهداف انقلاب اسلامی انجام داد که همه آنها در چارچوب گفتمان انقلاب اسلامی دنبال می‌شود. همین مدیریت تا زمانی که به دنبال تحقق این چارچوب‌ها و گفتمان در دانشگاه باشد مورد حمایت و مورد تقدیر و پشتیبانی نیروهای انقلابی خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر