صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۵ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴
حجت الاسلام علیپور خبر داد:

ختم روزانه یک جزء از قرآن مجید در ایام ماه مبارک رمضان در واحد سراب

مسئول کانون قرآن و عترت (ع) واحد سراب در جمع دانشجویان و کارکنان شرکت کننده در مراسم غبارروبی و گلاب افشانی نمازخانه‌های واحد سراب در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از برنامه ختم قرآن به صورت روزانه یک جزء توسط دانشجویان و و کارکنان واحد خبر داد.
کد خبر : 23216

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام محمد علیپور اظهار کرد: اقامه نماز جماعت، سخنرانی و بیان احکام ماه مبارک رمضان، تهیه و توزیع برشور و نرم‌افزار مخصوص این ماه عظیم، پاسخگوئی به شبهات و سوالات شرعی، برگزاری محافل انس با قرآن کریم بادعوت از قاریان برتر، مراسم نیمه ماه مبارک رمضان ولادت امام حسن مجتبی (ع) و افطاری برای دانشگاهیان و برگزاری مراسم شب‌های احیا و سوگواری سالگرد شهادت اولین مظلوم عالم امیر مومنان حضرت علی (ع) و همچنین شرکت در مراسمات مساجد و راهپیمائی روز جهانی قدس از دیگر برنامه‌های دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراب است.


مسئول کانون قرآن و عترت (ع) واحد صوفیان همچنین از زحمات و تدابیر رئیس واحد در تعمیر و تجهیز نمازخانه واحد تقدیر و تشکر کرد.


وی با توجه به اهمیت ماه مبارک رمضان، گفت: بین همه ماه‌ها فقط نام ماه رمضان در قرآن آمده است بخاطر یک اصل که آن اصل نزول قرآن است. «شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن» یعنی اهمیت و جلوه و جلای ماه رمضان بخاطر نزول قرآن است و روزه یکی از شاخه‌های اصلی است. چنانچه اگر به خطبه‌های آخر ماه شعبان پیامبر اعظم (ص) دقت کنیم بهتر می‌توانیم ماه نزول قرآن را درک کنیم و فهم آن و استفاده معنوی آن بر ما آسان می‌شود و از امراض ساختگی چه مادی چه معنوی و چه جسمانی پرهیز کنیم و با این ماه با برکت انس می‌گیریم و الفت پیدا می‌کنیم. پیامبر فرموده‌اند ای مردم، ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به شما روی آورده است ماهی که در نزد خدا برترین ماه‌هاست روزهایش برترین روزها و شبهایش برترین شبها و ساعات آن برترین ساعت‌هاست.


انتهای پیام/

ارسال نظر