صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۷ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴

نخستین بازار دائمی عرضه مستقیم کالاهای ایرانی در پارک ارم راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران از راه‌اندازی بازارهای عرضه مستقیم کالا و محصولات ایرانی به صورت دائم و با هدف حذف واسطه‌گری خبر داد.
کد خبر : 23213

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، امید شنعه در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه آیین‌نامه اجرایی ماده 16 قانون فضای کسب و کار اردیبهشت ماه امسال از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری ابلاغ شده است، گفت: کلیات این آیین‌نامه بهبود فضای کسب و کار و ایجاد بازارهایی برای فروشندگان کم‌سرمایه و تولیدکنندگان خرد و کوچک است که بر اساس آن شهرداری‌ها و ادارات مسکن و شهرسازی موظف به در اختیار قرار دادن فضاهای خود به مشاغل مختلف با قیمت تمام‌شده هستند.


وی افزود: بر این اساس بازاری با هدف عرضه مستقیم کالا و محصولات ایرانی در پارک ارم تهران به عنوان اولین نقطه کشور راه‌اندازی شده است و همه متقاضیان مشاغل، صنوف و تولیدکنندگان دارای مجوز مشاغل خانگی و فروشندگان کم‌سرمایه می‌توانند برای حضور در این بازار و اجاره غرفه اقدام کنند.


شنعه تصریح کرد: یکی از شرایط حضور در این بازار این است که هر غرفه حداکثر برای دو ماه در سال می‌تواند به صورت مستمر از سوی یک شخص مورد بهره‌برداری قرار گیرد، این در حالی است که در حال حاضر غرفه‌های میدان‌ها به صورت سالانه و با مزایده به افراد واگذار می‌شود.


مدیر عامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران با بیان اینکه ما نباید شاهد اجاره یک غرفه با قیمت حدود 7 تا 8 میلیون تومان در نقاطی از تهران باشیم، ادامه داد: پیش از این هر دستگاه و نهادی به صورت شخصی اقدام به راه‌اندازی بازار کرد، اما در حال حاضر بازار عرضه مستقیم کالا و محصولات ایرانی زیر نظر کارگروه نماینده دولت یعنی فرمانداری تشکیل می‌شود و به صورت مستمر مورد بازبینی قرار می‌گیرد.


وی اضافه کرد: افراد متقاضی اجاره غرفه‌ها حق واگذاری آن را ندارند و این امر در قرار داد آنها قید شده است تا افراد به صورت دائم در نمایشگاه حضور داشته باشند.








یش از این هر دستگاه و نهادی به صورت شخصی اقدام به راه‌اندازی بازار کرد، اما در حال حاضر بازار عرضه مستقیم کالا و محصولات ایرانی زیر نظر کارگروه نماینده دولت یعنی فرمانداری تشکیل شده و به صورت مستمر مورد بازبینی قرار می‌گیرد

شنعه تاکید کرد: سازمان استاندارد، اداره تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی به صورت دائم در این بازار حضور و بر عرضه کالاها نظارت دارند تا هم کالای غیر ایرانی و هم کالای غیر استاندارد عرضه نشود.


مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران عنوان کرد: بازار عرضه مستقیم کالا و محصولات ایرانی سه شنبه هفته جاری با حدود 200 غرفه در محل پارک ارم راه‌اندازی می‌شود که میزان اجاره هر غرفه نیز برای متقاضیان حدود یک میلیون و 500 هزار تومان است. البته همین غرفه‌ها به مدت 10 روز از سوی اتاق اصناف با مبلغ دو میلیون تومان اجاره داده می‌شد.


وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند تا روز سه‌شنبه با مراجعه به محل پارک ارم درخواست خود را مبنی بر اجاره غرفه اعلام کنند، بیان کرد: هیچ محدودیتی در تعداد واگذاری غرفه‌ها وجود ندارد. البته با توجه به حاکم بودن تفکر نمایشگاهی قیمت اجاره این غرفه‌ها هنوز بالاست، اما پیش‌بینی می‌شود در آینده غرفه‌ها با قیمت کمتر و برای مدتی طولانی‌تر اجاره داده شود.


شنعه گفت: از ابتدای سال 95 نیز محل‌های دائمی برای این نمایشگاه‌ها با هدف جمع‌آوری دست فروشان و در اختیار قرار دادن محل کسب برای فروشندگان کم‌سرمایه راه‌اندازی می‌شود.


مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا راه‌اندازی این نمایشگاه تداخلی با نمایشگاه برگزارشده در مصلی تهران ندارد، افزود: بازار عرضه محصولات ایرانی با هدف تنظیم بازار برگزار نمی‌شود؛ کما اینکه هم نمایشگاه شب عید و هم نمایشگاه فعلی برگزارشده در مصلی تهران غیرقانونی بوده و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز تا کنون نتوانسته از برگزاری آن ممانعت کند.


وی درباره مزایای خرید از بازار عرضه مستقیم کالا و محصولات ایرانی گفت: محصولات عرضه شده در این نمایشگاه با تخفیف 20 درصدی به مصرف کننده عرضه می‌شود و افرادی هم که تا کنون بن تخفیف دریافت نکرده‌اند می‌توانند از این امکان با مراجعه به پارک ارم بهره‌مند شوند.


او درباره ساعات کار بازار نیز اظهارکرد: پیش از ماه مبارک رمضان تمامی غرفه‌ها از ساعت 10 صبح تا 12 شب و با آغاز این ایام غرفه‌ها از ساعت 5 بعد از ظهر تا 2 بامداد آماده خدمت رسانی به مردم هستند.


شنعه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه رئیس جمهوری اخیرا موضوع اشتغال را به عنوان یکی از مشکلات اصلی کشور عنوان کرده است، بنابراین امیدواریم ما در بنیاد توسعه تعاون با تعریف و ساماندهی مشاغل جدید به حل بخشی از این معضل بپردازیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر