اخذ معوقات مالیاتی ۱۰ هزار شرکت تجاری از طریق کنترل سیستمی شرکتها
به گزارش گروه اجتماعی آنا، احمد تویسرکانی در نشست مسئولان فناوری ادارات کل ثبتاسناد و املاک در خصوص ثبت اثرانگشت از امروز، اظهار کند: ذخیرهسازی اثرانگشت افرادی که در صدور اسناد رسمی دخیل هستند از امروز ثبت میشود، در واقع از امروز اثرانگشت از خریدار گرفته تا فروشنده تا وکیل از طریق پدهایی در دفاتر اسناد رسمی اسکن خواهد شد که این اقدام در جهت تکمیل سیستم ثبت الکترونیک اسناد و اعتباربخشی کامل و اطمینان بخشی در جهت صحت اسناد رسمی است.
وی بابیان اینکه موضوع ثبت اثرانگشت باعث میشود تا از هرگونه سوءاستفاده در جعل هویت و تنظیم اسناد جلوگیری شود، گفت: درگذشته برخی افراد با اسناد جعلی به دفاتر اسناد رسمی مراجعه میکردند و اقدام به تنظیم سند انجام میدادند ولی امروز با ثبت اثرانگشت جلوی این تخلفات گرفته خواهد شد.
در سال 93، 4 هزار میلیارد معوقه بانکی وصولشده و همچنین با کنترل سیستمی ما 10 هزار شرکت تجاری که معوقه مالیاتی به سازمان مالیاتی نداده بودند وصول شود که این از اقدامات مفید محسوب میشود که ما امیدواریم درسال 94 نیز با جدیت و قوت بیشتر شاهد نظم و انضباط و همچنین اصلاح سیستم باشیم |
معاون قوه قضاییه در ادامه بیان کرد: درگذشته اگر سردفتری خدشهای در صلاحیتش به وجود میآمد باز آن فرد فعالیت میکرد ولی امروز باوجود سیستم الکترونیکی اگر سردفتری در صلاحیتش خدشهای وارد شود امکان دسترسی به سیستم از آن سلب شده و همچنین اعتبار امضای وی از بین میرود و فعالیتش متوقف میشود.
تویسرکانی در خصوص ثبت اثرانگشت و عملیاتی شدن این امر گفت: از امروز این موضوع در استان زنجان آغاز خواهد شد و تمام ادارات ثبت و دفاتر اسناد رسمی مکلف به اجرای طرح ثبت اثرانگشت افراد هستند که در برخی از دفاتر اسناد رسمی تهران نیز این موضوع به شکل آزمایشی از امروز انجام خواهد گرفت. در حقیقت دفاتر اسناد رسمی در راستای تنظیم اسناد رسمی اثرانگشت افراد را اسکن و ذخیرهسازی میکنند که این امر خود باعث کاهش مفاسد و مشکلات خواهد شد.
وی ادامه داد: اگر مشکل تجهیز دفاتر و دستگاه پد حل شود در نیمه دوم سال ثبت اثرانگشت الکترونیکی افراد را در خصوص تنظیم اسناد رسمی در 31 استان عملیاتی و استانی خواهیم کرد که این امر استان به استان انجام میشود.
رئیس سازمان ثبتاسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه ثبت الکترونیک کمک شایانی به امر ساماندهی در بحث اقتصاد مقاومتی خواهد کرد، گفت: با اصلاح شیوهها و فرآیندها و با هزینه کمتری که متحمل میشویم شاهد اقدامات مفیدتری خواهیم بود.
تویسرکانی ادامه داد: در سال 93، 4 هزار میلیارد معوقه بانکی وصولشده و همچنین با کنترل سیستمی ما 10 هزار شرکت تجاری که معوقه مالیاتی به سازمان مالیاتی نداده بودند وصول شود که این از اقدامات مفید محسوب میشود که ما امیدواریم درسال 94 نیز با جدیت و قوت بیشتر شاهد نظم و انضباط و همچنین اصلاح سیستم باشیم.
تویسرکانی در ادامه بیان کرد: نظام اداری ما آنطور که بایدوشاید در جهت نیازهای جامعه تحولات لازم را نداشته بنابراین طبیعتاً اگر بخواهیم رضایتمندی مردم را جلب کنیم باید همگام با توسعه خدمات و نیازهای جامعه تحولات لازم را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه کارآمدی لازم برای سیستم اداری در بخشهای متفاوت نیازمند آسیب شناسی است، گفت: اصلاح فرآیند و بازخوانی شیوه خدمترسانی به مردم از ضرورتهای سیستمهای اداری محسوب میشود که از جمله سازمانها باید به سازمان ثبتاسناد و املاک کشور اشاره کنیم که این موضوع در این سازمان بوده و هست.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه سازمان ثبت اسناد طیف وسیعی از خدمترسانی را بر عهده دارد، افزود: در سازمان ثبتاسناد و املاک کشور در جهت اصلاح فرآیندها و خدمترسانی به مردم اقدامات وسیعی صورت گرفته که خوشبختانه تحولات عظیمی در بخشهای مختلف در حال انجام است که از جمله آن میتوان تحول در شیوه ثبتاسناد رسمی از سنتی به الکترونیکی اشاره کرد.
تویسرکانی ادامه داد: در گذشته بر اساس شیوههای سنتی که با استفاده از کاغذ و اوراق بهادار، در دفاتر به شکل سنتی و غیرمتمرکز اسناد تنظیم میشد که با گسترش کمی دفاتر اسناد رسمی امکان نظارتشان فراهم نبود و تمامی جهات برای سوءاستفاده برخی جاعلان و افرادی که دنبال سوءاستفاده بودند در شیوه سنتی فراهم بود که خوشبختانه از دو سال گذشته سیستم ثبت آنی عملیاتی شد و این امر از بین رفت.
وی گفت: سامانه ثبت الکترونیک اسناد در تراز مورد قبول قرار گرفته و با شیوهای مطمئن در حال اجرا است که ما آسیبها و اشکالات آن را رفع کردهایم.
روزانه 7 هزار پیامک کوتاه از سیستم مرکزی سازمان به دریافتکنندگان خدمات ارسال میشود که باید بگویم بیش از 25 میلیون پیامک برای خدمتگیران از ابتدای شروع سامانه ثبت الکترونیک به آنها ارسال شده است |
معاون قوه قضاییه عنوان کرد: در گذشته افراد با مدارک جعلی به دفاتر مراجعه و اقدام به تنظیم اسناد میکردند که امروز این مشکل حل شده است همچنین با وجود سیستم الکترونیک بسیاری از مشکلات از جمله جعل هویت حل شده که این یکی از اقدامات مهم محسوب میشود.
تویسرکانی بیان کرد: ارتباط برخط با پایگاههای سردفتران به جهت اطلاعات به روز سردفتران و وضعیت فعالیت و صلاحیت آنها، همچنین بهرهگیری از امضای الکترونیکی در فرآیند تنظیم و صدور اسناد و استفاده برخط از مرکز گواهی امضای الکترونیکی سازمان در جهت تشخیص هویت و اصالت سردفتر امضاءکننده سند الکترونیکی از دیگر کارکردهای سامانه ثبت الکترونیک اسناد است.
وی ادامه داد: روزانه 7 هزار پیامک کوتاه از سیستم مرکزی سازمان به دریافتکنندگان خدمات ارسال میشود که باید بگویم بیش از 25 میلیون پیامک برای خدمتگیران از ابتدای شروع سامانه ثبت الکترونیک به آنها ارسال شده است.
رئیس سازمان ثبتاسناد و املاک کشور گفت: در گذشته صدها بازرسی در سراسر کشور نسبت به دفاتر صورت میگرفت که جامع نبود و کاملا اقدامات سنتی بود که خود مشکلات بسیاری را به همراه داشت ولی امروز با ثبت الکترونیک اسناد پشتیبانی فنی متمرکز از سازمان امکان اطلاعرسانی از وضعیت صدور سند به صورت پیامک، عدم امکان ویرایش سند پس از اخذ شناسه یکتا، انجام کنترلهای سیستمی لازم در فرآیند تنظیم اسناد نظیر کنترل اصالت سند، از دیگر ویژگیهای سامانه ثبت الکترونیک است.
تویسرکانی تصریح کرد: ارتباط برخط با پایگاه اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی و همچنین اطلاعات برخط با شناسه ملی افراد حقوقی و استفاده برخط از مرکز گواهی امضای الکترونیکی و ارتباط برخط پایگاه اطلاعات بخشنامههای ثبتی از جمله ممنوع المعاملهها، محجورین و اسناد فاقد اعتبار با وجود سامانه ثبت الکترونیک امکان پذیر شده است.
انتهای پیام/