صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴

موافقت‌نامه همکاری بین‌المللی میان واحد علوم و تحقیقات و دانشگاه آلزاس فرانسه منعقد شد

موافقت‌نامه همکاری بین‌المللی میان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه آلزاس فرانسه با هدف ارتقای همکاری دانشگاهی در در موضوعات مشترک و توسعه تبادلات آموزشی و فرهنگی منعقد شد.
کد خبر : 23145

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، «موافقت‌نامه چارچوبی همکاری دانشگاهی بین‌المللی» این واحد دانشگاهی و دانشگاه آلزاس فرانسه ناظر بر موضوعات آموزشی و پژوهش طرفین است.


بر اساس این موافقت‌نامه همکاری در پژوهش‌های علمی، نظارت مشترک بر رساله‌های دانشگاهی، تبادل پژوهشگران و دانشجویان دکتری به عنوان بخشی از فعالیت‌های پژوهشی، سازمان‌دهی مشترک سمینارها و کنفرانس‌ها و نیز اعزام و ماموریت‌ها، تبادل اسناد علمی و تجهیزات برای مقاصد پژوهشی، تبادل دانشجو ، استادان و پژوهشگران از جمله فعالیت‌های مربوط به اقدامات پژوهشی و آموزشی آتی بین دو دانشگاه است.


هر دو دانشگاه نهایت مساعی خویش را مبذول خواهند داشت تا بهترین شرایط تحصیل دانشجویان اعزامی به آن دانشگاه را تامین کنند. با التفات به این هدف هر یک از دانشگاه‌ها یک هماهنگ‌کننده اجرایی به منظور پیگیری اجرایی متقاضیان تبادل و پذیرش آنان را معین خواهند کرد. افزون بر آن یک هماهنگ‌کننده آموزشی نیز برای هدایت و راهنمایی دانشجویان تبادل و توجه به مسائل آموزشی آنان تعیین خواهد شد.


واحد علوم و تحقیقات برای حل مشکلات و کیفی‌سازی صنایع با دانشگاه آلزاس فرانسه همکاری می‌کند








عباسپور: امضا این توافق‌نامه نخستین گام در راستای همکاری دوسویه با دانشگاه آلزاس فرانسه است و امضا تفاهم‌نامه همکاری به منظور تبادل استاد و دانشجو و صدور مدرک به طور مشترک یا دو گانه، قدم‌های آتی این ارتباطات را تشکیل می‌دهند

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر علی عباسپور در حاشیه امضای توافق‌نامه همکاری با دانشگاه آلزاس فرانسه با خوش آمدگویى به هیئت فرانسوی گفت: تحصیل بیش از 70 درصد از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، نشان‌دهنده تمرکز این واحد دانشگاهی بر تحصیلات تکمیلى در رشته‌هاى مختلف است.


رئیس واحد علوم و تحقیقات ابراز امیدواری کرد: این واحد دانشگاهی بتواند با همکاری دانشگاه آلزاس، از طریق تعامل مشترک با صنایع به ویژه در بخش مهندسی در حل مشکلات و بالا بردن کیفیت این حوزه نقش بسزایی ایفا کند.


وی با توجه به تاکید ریاست جمهوری در بازدید خود از این واحد در مورد لزوم گسترش تعاملات بین‌المللی با دانشگاه‌های برتر جهان، ادامه داد: واحد علوم و تحقیقات، همچون گذشته در تلاش است ارتباطات خود را با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی مطرح در نقاط مختلف جهان، توسعه دهد.



عباسپور، امضا این توافق‌نامه را نخستین گام در راستای همکاری دوسویه با دانشگاه آلزاس فرانسه دانست و اظهار کرد: امضا تفاهم‌نامه همکاری به منظور تبادل استاد و دانشجو و صدور مدرک به طور مشترک یا دو گانه، قدم‌های آتی این ارتباطات را تشکیل می‌دهند.


دکتر دریان از دانشگاه آلزاس فرانسه نیز در این نشست با توجه به تاریخچه فعالیت این دانشگاه از سال 1861میلادی، با توجه به ادغام این دانشگاه با دانشگاه استراسبورگ، گفت: دانشگاه آلزاس در رشته‌های مهندسی، مکانیک، کامپیوتر و شیمى و دانشگاه استراسبورگ در رشته‌های پزشکی و شیمی فعالیتی قدرتمند و چشمگیر دارند.


وی با بیان اینکه اکنون دانشگاه آلزاس به عنوان واحدی از دانشگاه استراسبورگ محسوب می‌شود، تصریح کرد: این دانشگاه همه ساله پذیرای دانشجویان از کشورهای مختلف جهان از جمله ایران برای ادامه تحصیل و همکاری‌های مشترک علمی است.


دریان با توجه به همکاری مشترک دانشگاه آلزاس با مراکز علمی الجزایر، ویتنام و غیره در حوزه ارتباط با صنعت، گفت: این دانشگاه می‌تواند با همکاری واحد علوم و تحقیقات در کیفی‌سازی و تعامل با صنایع در نقاط مختلف جهان موثر باشد.


این سند با همت دکتر رشیدی، رئیس گروه نساجی واحد علوم و تحقیقات و همکاری مدیریت کل بین‌المللی واحد تهیه و امضا شد و در مراحل بعدی موافقت نامه تبادل دانشجو و برگزاری دوره‌های منتهی به مدرک پیگیری خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر