صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۳ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۴

وام کالا و خودرو همچنان پرداخت نمی‌شود

در حالی که بخشنامه پرداخت وام خرید کالا و خودرو دو هفته پیش به بانک‌ها ابلاغ شده است، اما ظاهرا بانک‌ها تمایلی به پرداخت این تسهیلات ندارند.
کد خبر : 23064

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، 11 خردادماه بود که شیوه‌نامه اعطای تسهیلات خرید خودرو و کالاهای بادوام تولید داخل از طریق بانک مرکزی ایران به شبکه بانکی و موسسات اعتباری توسعه، عسکریه و کوثر ابلاغ شد.


شیوه‌نامه‌ای که از همان ابتدا و به دلیل کاهش سود آن به 21 درصد، احتمال اجرا نشدنش می‌رفت. شعب بانک‌های مختلف در هفته گذشته به بهانه ابلاغ نشدن بخشنامه جدید پرداخت تسهیلات از پاسخگویی شفاف به مراجعه‌کنندگان پرهیز می‌کردند، اما انتهای هفته گذشته بود که این بخشنامه به‌دست شعب بانک‌ها هم رسید.


خبرنگار آنا برای پیگیری سرنوشت این بخشنامه به تعدادی از شعب بانک‌ها مراجعه کرد. یکی از شعب بانکی مدعی شد که این بانک از چند سال گذشته تا کنون هیچ وام خودرو یا کالایی پرداخت نکرده است و در حال حاضر نیز با وجود ابلاغ چنین بخشنامه‌ای به شعبه مرکزی این بانک، ردیفی برای پرداخت چنین تسهیلاتی در نظر نگرفته است.


اما مسئول اعتبارات شعبه حافظ بانکی دیگر دریافت بخشنامه پرداخت تسهیلات خرد را تایید کرد و گفت: اتفاقا به دلیل ابلاغ بخشنامه جدید، تا اطلاع ثانوی پرداخت تسهیلات از سوی این بانک متوقف شده است.


در همین باره شعبه حافظ یکی دیگر از بانک‌ها علام کرد که پرداخت تسهیلات جدید از سوی مرکز مسدود شده و در شرایط فعلی هیچ وامی از سوی این بانک پرداخت نمی‌شود.


شعبه یکی دیگر از بانک‌ها نیز وصول بخشنامه جدید پرداخت تسهیلات خرد را تایید کرد؛ اما این بانک برای پرداخت نکردن تسهیلات، نبود اعتبار کافی را مطرح و پرداخت تسهیلات خرد را به تامین اعتبار موکول کرد.


این وضع در حالی است که پیش از این بانک مرکزی مدعی شده بود بر نوع عملکرد بانک‌ها در این زمینه نظارت خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر