صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶
غلامحسین فرزامی درگفت‌وگو با آنا:

حرف‌های علی کریمی درباره تاج و کفاشیان منطقی است

عضو پیشین هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: باید درآمدهای فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها عیان شود تا همه بدانند چه پول‌هایی در ورزش اول کشور خرج می‌شود.
کد خبر : 230511

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، غلامحسین فرزامی در خصوص صحبت‌های علی کریمی که خواهان برملاشدن فیش حقوقی مهدی تاج، علی کفاشیان و محمدرضا ساکت اعضای فدراسیون فوتبال شده بود، گفت: «خوشحالم که کریمی شجاعت به خرج داد و حرف دل خیلی از اهالی فوتبال را زد. چرا روسای فدراسیون فوتبال هیچ‌گاه با مردم با شفافیت برخورد نکردند. چرا آن زمان که مبالغ قرارداد بازیکنان و مربیان منتشر شد اشاره‌ای به مبالغ دریافتی اعضای فدراسیون و مدیران باشگاه‌ها نشد.»


او ادامه داد: «امروز در مراسم تشییع مرحوم اکبر افتخاری که زمانی همبازی‌ام بود به مهدی تاج گفتم شما و دیگر اعضای فدراسیون در زمان‌هایی که پیشکسوتان فوتبال به رحمت خدا می‌روند، پیداتان می‌شود و با عکس‌هایی که از شماها گرفته می‌شود این تصور را برای اهالی ورزش ایجاد می‌کنید که به یاد آنها هستید آن هم در شرایطی که وقتی پیشکسوتان زنده‌اند به کمک آنها نمی‌شتابید. تاج در جواب من گفت خواهشا به این موارد اشاره نکنید چون آبروی فدراسیون به خطر می‌افتد. در زمان کفاشیان هم به او گفته بودم که به فکر پیشکسوتان نیستید و فقط به دنبال درآمدهای خودتان هستید.»


پیشکسوت تیم استقلال تاکید کرد: «من از علی کریمی حمایت می‌کنم و تایید می‌کنم تمامی حرف‌های او منطقی است. باید درآمدهای فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها عیان شود و همه بدانند چه پول‌هایی در ورزش اول کشور خرج می‌شود. از وزیر ورزش می‌خواهم توجه بیشتری به فوتبال کند و خواستار رقم دقیق هزینه‌های خرج شده در آن شود. چرا آنهایی که در فدراسیون دارای مقام و منصبی هستند هیچ‌گاه از درآمدهای‌شان نگفته‌اند. باید همه چیز برملا شود تا حقی از فوتبال خورده نشود.»


وی در واکنش به این مطلب که روابط عمومی فدراسیون فوتبال اعلام کرده مهدی تاج از فدراسیون حقوقی نمی‌گیرد که فیش حقوقی داشته باشد، تصریح کرد: «نباید هم فیش حقوقی به رئیس فدراسیون داده شود. او از 30 روز ماه 20 روز را در حال ماموریت سپری می‌کند. برخی از این ماموریت‌ها هم خارج از کشور است پس پول آن به دلار محاسبه می‌شود. حق ماموریت‌های داخلی را هم می‌گیرد. مشخص است که نیازی به فیش حقوقی ندارد.»


فرزامی با اشاره به اینکه مدیران باشگاه‌ها هم باید منابع درآمدشان مشخص شود، خاطرنشان‌ کرد: «باشگاه‌های ما اکثر دولتی هستند و مدیران این باشگاه‌ها از آنجایی که دغدغه‌ای برای پاسخگویی نسبت به هزینه‌هایی که کرده‌اند، ندارند خیلی ساده با بازیکنان قراردادهای میلیاردی می‌بندند. بازیکن هم براساس قرارداد حق و حقوقش را مطالبه می‌کند و مدیر بعدی باید پول بازیکن طلبکار را بدهد. الان هم کفگیر باشگاه‌ها ته دیگ است و بازیکنان به پول‌شان نمی‌رسند و به دنبال شکایت‌ها راهی AFC می‌شود که آینده فوتبال باشگاهی‌مان را به خطر می‌اندازد. باید تمامی این عملکردها از رئیس فدراسیون و اطرافیانش گرفته تا مدیران باشگاه‌ها به دقت مورد بررسی قرار بگیرد نا حقایق بر همگان روشن شود.»


او در پایان تاکید کرد: «از علی کریمی می‌خواهم که تا پایان پیگیر مسائلی که عنوان کرده باشد و بداند تمامی آنهایی که در فوتبال ایران به دنبال عدالت هستند، حامی او هستند. فدراسیون فوتبال ایران تبدیل فدراسیون فوتبال اصفهان شده و تاج همه مدیران اصفهانی را در آنجا صاحب پست کرده است. باید شرایط مطلوب شود تا فوتبال ایران از ناکامی رهایی پیدا کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر