صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۶ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت؛

39 درصد مدیران وزارت بهداشت زن هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: بیش از 55 درصد از پرسنل وزارت بهداشت، زن هستند که 73 درصد از آنها در گروه بهداشتی و درمانی، حدود 11 درصد اعضای هیات علمی، بیش از 10 درصد از آنها در رسته اداری و مالی و حدود 4 درصد در رسته آموزشی و فرهنگی فعالیت دارند.
کد خبر : 230505

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، سید علی صدرالسادات در نشست مشترک وزیر بهداشت و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: هم اکنون حدود 11 هزار و 851 پست مدیریتی دارای تصدی در وزارت بهداشت وجود دارد که تصدی 7 هزار و 191 پست مدیریتی در وزارت بهداشت با مردان و تصدی 4 هزار و 660 نفر، با زنان است.


وی تصریح کرد: 61 درصد از پست‌های مدیرتی در وزارت بهداشت مربوط به مردان و 39 درصد دیگر مربوط به زنان است و 9 درصد بالاتر از آن چیزی هستیم که به عنوان نُرم در شورای عالی اداری تعیین شده بود.


معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به توزیع زنان در سطوح مدیریتی وزارت بهداشت گفت: 38 درصد از زنان در پست‌های مدیریتی در وزارت بهداشت، مدیران پایه، 39 درصد از آنها مدیران عملیاتی و 23 درصد دیگر مدیران میانی هستند.


صدرالسادات اظهار کرد: در دولت دوازدهم یکی از معاونین وزارت بهداشت و یکی از روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و سه نفر از مشاوران وزیر بهداشت از میان زنان انتخاب شدند همچنین علاوه بر این، سه هزار و 112 نفر از روسای ادارات مختلف در وزارت بهداشت، 9 نفر از روسای بیمارستان‌های دانشگاهی، 21 نفر از روسای مراکز تحقیقاتی، 44 نفر از روسای دانشکده‌ها، 272 نفر از روسای گروه‌های آموزشی و 83 نفر از معاونین ادارات و 121 نفر از معاونین دانشکده‌ها در وزارت بهداشت، زن هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر