صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت الاسلام ماندگاری:

برخی نمی خواهند از یزید زمان سخن بگوئیم/ آمریکا و اسرائیل یزیدیان زمان هستند

حجت الاسلام ماندگاری گفت: اربعینی ها دو دسته هستند، دسته اول تنها برای عاشورای دیروز گریه می کنند و دسته دوم اگر بخواهیم از یزید زمان سخن بگوئیم، می گویند عاشورا و عزاداری را سیاسی نکنید، در حالی که خود امام حسین(ع) عاشورا را سیاسی کرد.
کد خبر : 230108

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، حجت الاسلام مهدی ماندگاری شامگاه چهارشنبه در موکب احباب الرضا در کربلای معلی، اظهار کرد: همه زائران انشالله در اربعین حسینی به یاد شهدا و امام شهدا و همچنین به یاد مقام معظم رهبری خواهند بود.


وی افزود: اربعینی ها دو دسته هستند و دسته اول تنها برای عاشورای دیروز گریه می کنند و در در دسته دوم اگر بخواهیم از یزید زمان سخن بگوئیم، می گویند عاشورا و عزاداری را سیاسی نکنید، در حالی که خود امام حسین(ع) عاشورا را سیاسی کرد.


این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: آیا واقعا همت پیامبر و آل پیامبر این بوده که برای عاشورای دیروز گریه کنیم، یا یزید امروز را بشناسیم و با آن مقابله کنیم؛ مشکل مردم زمان عاشورا این بود که امام زمان خود را نشناختند و اگر امروز امام زمان خود را نشناسیم، آیندگان ما را لعنت خواهند کرد.


وی ادامه داد: در روایات داریم در عصر غیبت وقتی دستتان به امام زمان نمی رسد، به فقها مراجعه کنید و خود امام زمان(عج) می فرمائید آن ها حجت بر شما هستند و در زمانی که علما زیاد هستند، از کسی باید پیروی کرد که دشمنان علیه او هستند.


ماندگاری گفت: اگر شمر و یزید زمان به برخی ها میدان و رسانه می دهند، به این دلیل است که آن ها با اهدافشان هم خوانی دارند.


وی عنوان کرد: امام علی(ع) برای امروز می گویند با ظالمین باید مقابله و مظلومان را یاری کرد و امروز ظالمان و یزیدیان زمان آمریکا و اسرائیل هستند؛ در زیارت عاشورا هم همه ظالمان از اول تا آخر لعنت شده است.


این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام حسین(ع) گفتند زندگی با ذلت برای من ارزش ندارد و دنبال مرگ با عزت هستم و برخی ها امروز اسلام را با ذلت توسط رسانه های غربی تبلیغ می کنند.


وی اظهار داشت: امام حسین(ع) جان خود را فدا کرد تا مردم در طول زمان ها در ضلالت نمانند، اما شیطان در ابتدا اولویت های ما را جابجا می کند و بعد از جاده بیرون می برد و ما را در ضلالت نگه می دارد.


ماندگاری تصریح کرد: شیطان نیاز انسان را درست تشخیص می دهد، اما آدرس اشتباه برای رفع نیاز می دهد و امروز شیطان بزرگ در عراق آمد و گفت امنیت شما را تامین می کنم، در حالی که این گونه نشد و امام بزرگ ما گفت اشتباه می کنید به آمریکا تکیه می کنید.


وی افزود: اگر زمان شناس و دشمن شناس نباشیم شیطان در اربعین ما را فریب خواهد داد؛ در اربعین حسینی هم شور لازم است و هم شعور و اگر شعور نباشد، هیچ چیز نداریم، به عنوان مثال نمی شود برای امام حسین(ع) سینه زد اما لباس آمریکایی بر تن داشت.


این استاد حوزه و دانشگاه در پایان با اشاره به اینوه اگر اربعین آن گونه که امام زمان(عج) می خواهد برگزار شود، قطعا اربعین به ظهور متصل خواهد شد، خاطر نشان کرد: امت وقتی امت واحده شود 30 میلیون زائر به مدت یک ماه غذا می خورند و چیزی کم نمی آید، این ویژگی زمان ظهور است که همه می خواهند به همه خیر برسانند، اما دشمنان می خواهند جلوی آن را بگیرند.


منبع: فارس


انتهای پیام/

برچسب ها: دشمنی آمریکا
ارسال نظر