صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۰ - ۱۷ آبان ۱۳۹۶
بهنام اسبقی:

شاید از دنیای قهرمانی خداحافظی کنم/ امیدوارم کمیسیون ورزشکاران تشریفاتی نباشد

بهنام اسبقی ملی پوش تکواندوی کشورمان از احتمال خداحافظی اش از دنیای قهرمانی خبر داد.
کد خبر : 229968

بهنام اسبقی ملی پوش تکواندوی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره انصرافش از رقابت‌های انتخابی برای حضور در مسابقات گرنداسلم چین گفت: «بعد از اینکه به اردوی تیم‌ملی تکواندو پیوستم قرار بر این بود که کل تیم به این مسابقات اعزام شوند اما متاسفانه به دلیل محدودیت مالی فدراسیون رقابت‌های انتخابی برگزار شد و از آن جایی که من هم شرایط ایده‌آلی نداشتم و از سوی دیگر در مسابقه قبلی دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه پای راست شده‌بودم از مسابقه انتخابی انصراف دادم.»


وی در پاسخ به این سوال مهدی بی‌باک گفته اسبقی انگیزه لازم را ندارد، عنوان کرد: «‌بله درست است، حقیقت این است که من قصد خداحافظی از تیم ملی را دارم اما هنوز تصمیم نهایی‌ام را نگرفتم، در این چند سال فشار زیادی را تحمل کردم، تقریبا می‌توانم بگویم اکثر مدال‌های مسابقات مختلف را در کارنامه‌ام دارم اما در میدان المپیک متاسفانه دچار بدشانسی شدم و به دلیل مصدومیت سختی که دچارش شدم دیگر نتوانستم در المپیک شرکت کنم، در این مدت هم به صورت پیوسته در اردو‌ها و تمرینات بودم، در حال حاضر هم متاهل شده‌ام و دیگر شرایط برای ادامه ورزش حرفه‌ای برای من سخت شده است. البته هنوز به صورت رسمی تصمیم نگرفتم و حدود 10، 15 روز دیگر تکلیف خودم را مشخص می‌کنم.»


اسبقی در ادامه به مشکلاتی که در این چندسال اخیر در تکواندو داشته اشاره‌کرد و‌ گفت: «متاسفانه ما شرایط خوبی نداشتیم، یک ورزشکار حرفه‌ای همه زندگی‌اش را با ورزش‌کردن سپری می‌کند و واقعا حرفه‌ای غیر از ورزش کردن بلد نیست. ما منبع درآمد و شغل مناسبی نداریم و من خودم به عنوان تکواندوکار حقوقی که از فدراسیون می‌گیرم اندازه خرج و مخارجم نیست. شما در نظر بگیرد در این چندسال مگر در هر رشته ما چند قهرمان جهان و المپیک داشته ایم.‌ شاید در هر رشته‌ تعدادش به 100 برسد؛ فراهم کردن خرج و مخارج آنها در هر دوره‌ای مگر چقدر هزینه داشت؟! در سایر کشورها ورزشکاران از نظر مالی و در اختیار قرار داشتن امکانات شرایط ایده آلی دارند.»


اسبقی در ادامه به انتخابات کمیسیون ورزشکاران اشاره کرد و گفت: «حرکت جدیدی در ورزش ما راه افتاده است؛ امیدوارم که تشریفاتی نباشد و حداقل بیمه ورزشکاران درست شود. در حال حاضر صندوق حمایت از قهرمانان را داریم اما داشتنش با نداشتنش خیلی فرقی برای ما نمی‌کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر