صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مسعود موسوی «ایزوله» را آماده اجرا می‌کند

مسعود موسوی برای نخستین بار متنی را که خود به نگارش درآورده با عنوان «ایزوله» آماده اجرا می کند.
کد خبر : 229932

مسعود موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا گفت: «نمایش «ایزوله» پروژه سنگینی است که تصمیم دارم تمرینات آن را از آذرماه آغاز کنم تا این اثر را در دی‌ماه سال جاری روی صحنه ببرم.»


وی ادامه داد: «برای اجرای این نمایش نباز به 25 بازیگر دارم که قطعا تعدادی از آنها از میان دانشجویانم انتخاب می‌شوند. این اثر همچنین از تعدد صحنه برخوردار است به طوری که باید در قالب نمایش 25 صحنه را که مربوط به 7 مکان مختلف است را نشان دهیم. این ویژگی‌ها باعث سخت شدن کار می‌شود چراکه باید به واسطه نورپردازی و آکسسوار تمام جزئیات را روی صحنه نشان داد. شاخصه‌هایی که نمایش «ایزوله» دارد باعث شده تا درکارها بسیار حساب شده پیش روم.»


موسوی با تاکید بر این‌که تولید نمایش «ایزوله» نیاز به صرف زمان زیادی دارد، عنوان کرد: «قصد دارم این اثر را در دی ماه به اجرا در آورم و درصورتی که نمایش تا زمان مورد نظر آماده اجرا نشود قطعا اجرا را به تعویق خواهم انداخت. با چندین تهیه‌کننده صحبت‌کرده‌ام و در مسیر رسیدن به توافقات اصلی هستیم اما هنوز در این زمینه به طور کامل خیالم راحت نشده است.»


وی در خصوص مکان اجرای نمایشش تصریح کرد: «باتوجه به وسعت صحنه‌ها نمی توانم نمایش را در سالنی کوچک اجرا کنم بنابراین با مدیر چند سالن از جمله پردیس شهرزاد و تئاتر مستقل تهران وارد مذاکره شدم که براساس صحبت‌های مدیر تئاتر مستقل ظرفیت این سالن نمایش برای سال جاری تکمیل است. همچنین با پیمان شریعتی نیز صحبت‌هایی داشته‌ام تا در صورت امکان «ایزوله» را در تئاترشهر به صحنه ببرم.»


نویسنده «ایزوله» در اشاره به مضمون این نمایش بیان کرد: «از آنجا که همیشه جهان شمول بودن، به روز بودن و مفیدبودن نمایش برایم یک دغدغه است، در نگارش نمایشنامه نیز بر این موارد توجه زیادی داشتم تا متن مورد نظر از این شاخصه ها برخوردار باشد. نمایش درباره جامعه‌ای است که به دلیل مشخصه‌های اجتماعی، سیاسی و روانی مردمش به شکل ایزوله‌ درآمده‌اند و تمایلی به ارتباط با هم ندارند.»


وی در خصوص طراحی های این نمایش نیز بیان کرد: «صحنه این اثر به صورت فرمالیستی و با همکاری پیام فروتن و فرشید منظوفی‌نیا طراحی می‌شود. همچنین لباس بازیگران را ثمین تحویلداری به صورت نمادین طراحی خواهد کرد چراکه ممکن است بازیگران مجبور به بازی در چند نقش باشند.»


موسوی درباره بازیگران نمایشش نیز اظهار کرد: «قطعا برخی از نقش‌آفرینان از دانشجویانم خواهند بود اما تصمیم دارم پیشنهاد همکاری در این اثر را به هنرمندانی چون فرهاد قائمیان و حسین پاکدل ارائه کنم.»




انتهای پیام/

ارسال نظر