صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۷ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
در هشتمین روز دهه فجر صورت گرفت؛

اجرای برنامه‌های فرهنگی جشن پیروزی انقلاب در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی + تصاویر

دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در هشتمین روز بزرگداشت دهه فجر برنامه‌های متنوع فرهنگی خود را به اجرا در آوردند.
کد خبر : 2299

برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی شهرستان خواف


به گزارش خبرگزاری آنا، تیم کوهنوردی دانشگاه آزاداسلامی مرکزخواف به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در همایش پیاده روی خانوادگی ارتفاعات خواجه یار خواف شرکت کرد.


محمد شعیبی سرپرست تیم کوهنوردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مرکز خواف اظهار کرد: تیم کوهنوردی شامل سی دانشجوی پسر در همایش پیاده روی خانوادگی شهرستان خواف شرکت و به ارتفاعات کوه خواجه یار صعود کرد.





مراسم عطر افشانی و غبارروبی گلزار شهدای گمنام مناسبت دههٔ مبارک فجر


همزمان با دهه مبارک فجر هیئت رئیسه، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت با حضور در گلزار شهدای گمنام مینودشت با تجدید میثاق با آرمان‌های شهیدان و امام امت مراسم غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر این عزیزان را برگزار کردند.


در ابتدای این مراسم علیرضا امینی رئیس دانشگاه با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و امام راحل و ایثارگران درصحنه انقلاب نشان از پیروزی این انقلاب است.


امینی با توجه به برکات انقلاب اسلامی آن را ثمره وجود شهیدان دانست.
این مراسم به منظور انس بیشتر دانشگاهیان با فضای معنوی شهید و شهادت و همچنین تجدید بیعت با آرمان‌های امام (ره) و شهدا به همت دفتر فرهنگ اسلامی و بسیج دانشجویی صورت گرفت.


عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای گمنام شهرستان از سوی دانشگاهیان واحد شبستر


در هشتمین روز از دهه مبارک فجر جمعی از کارکنان و استادان و دانشجویان واحد شبستر با حضور در تپه نورالشهداء شبستر با زیارت سه شهید گمنام قبور پاک مطهر آنان را با عطر و گلاب معطر ساخته و غبارروبی کردند.


در این مراسم که رئیس واحد و فرمانده حوزه بسیج کارمندی شهید رجائی سپاه ناحیه شبستر نیز حضور داشتند دانشگاهیان واحد شبستر با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و نثار فاتحه و اهدای شاخه گل بر قبور مطهر سه شهید گمنام به این عزیزان ادای احترام کردند.


دکتر امیر پورداریانی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان شهدای گمنام، عزت و شرف و آزادی و رفاه کنونیمان را مدیون این شهدا دانست و گفت: ما هر چه داریم از برکت خون این شهیدان است و همه ما مدیون خون شهدا هستیم و باید ادامه دهنده راه آنان باشیم و با احساس مسئولیت و انجام صحیح کارهای محوله پایبندی خود را به شهدای عزیز به اثبات برسانیم و انشاءالله شرمنده شهدای عزیزمان نشویم.


سه شهید گمنام گلگون کفن نزدیک دو سال پیش مهمان شهرستان شبستر شدند و در تپه‌ای که به یمن وجود این گلهای فاطمی تپه نورالشهدا نام گرفت، آرام گرفته و میعادگاه عاشقان و علاقه‌مندان شهدا و راه سرخشان است.


کوهپیمایی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی سمنان به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر


هم‌زمان با ایام فرخنده دهه مبارک فجر جمعی از کارکنان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در مراسم کوهپیمایی و طبیعت گردی شرکت کردند.


مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با تشریح اهداف این برنامه گفت: افزایش دوستی و همدلی در کنار ارتقای سلامت پرسنل گامی برای دستیابی به موفقیت و پیشرفت سیستمی محسوب می‌شود.


مصطفی فیض افزود: برنامه کوهپیمایی در منطقه روزیه سمنان از جمله برنامه‌های مصوب شورای فرهنگی دانشگاه بود که با حضور جمعی از پرسنل و خانواده‌های آنان در محیطی گرم و صمیمی برگزار شد که تاثیر زیادی در ایجاد شور و نشاط جمعی در بین شرکت کنندگان داشت.


وی از برگزاری مراسم جشن انقلاب، دیدار با خانواده شهدای گرانقدر انقلاب، تجلیل از کارکنان انقلابی و کارکنان بازنشسته را از دیگر برنامه‌های واحد سمنان در این ایام یاد کرد.


برنامه کوهپیمایی و طبیعت گردی پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با همکاری دفتر فرهنگ اسلامی، معاونت دانشجویی و روابط عمومی دانشگاه برگزار شد.


اتحادیه مجمع تشکل‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت دهه مبارک فجر بیانیه‌ای صادر کرد


متن این بیانیه به شرح زیر است.
دهه فجر فرصت بازنگری در ارزش‌ها و آرمان‌هاست. انقلاب اسلامی، انقلابی بود در روش‌ها، سنت‌های جاهلی، بیداری مسلمان و آزادگان و نفی جهل و غفلت در مقابل استکبار. امام‌خمینی (ره) با نفی بینش‌های متحجر، پای به عرصه اجرای احکام الهی از رهگذر حکومت اسلامی گذاشت و با پیوند شریعت دینی، عقل و حکومت، حکومتی سراسر نور و پاکی را بنا نهاد؛ از حمایت محرومان و پابرهنه‌ها عدول نکرد و ما را آموخت که عدول از عدالت اجتماعی، عدول از اسلام خواهد بود.


منجی و امام آزادگان، شهیدان و مبارزان، تداوم انقلاب اسلامی را بر بقای حکومت و ولایت اسلامی معنا نمود و حکومت اسلامی را به خلف صالح خود حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) به امانت سپرد تا با پیوند امت و ولایت حاکمیتی برپا نگهدارنده‌ شریعت دینی، امانت‌دار و پاسدار خلق خدا، پناه امت و مستضعفین، هادی تعالیم و نظامان اسلام، مقاومت در برابر بدعت‌های کج‌اندیشان و متحجران، در دین و مبارزه با دشمنان و ملحدان، انقلاب اسلامی قوام و بقاء یابد.


امام (ره) در سخت‌ترین دوران جنگ و شهادت و هشت سال تهاجم مستقیم دشمن به ما آموخت که با حراست از انقلاب اسلامی و ادامه نشاط و سازندگی آن بر پایه اجرای عدالت اسلامی و استمرار وحدت متصور است. با اقامه عدالت می‌توان پایه‌های خلل‌ناپذیر وحدت امت و امامت را استوار ساخت و رمز بنای جامعه مهدوی و ظهور امت اسوه و تحقق و عده الهی «یخرجهم من الظلمات الی النور» و حیات طیبه از طریق بسط و تعمیق مکتب عاشورایی در روابط فردی، جمعی و نظامات حکومت و مدنی خواهد بود.


مجمع تشکل‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با تجدید میثاق با امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و ادای احترام و وفاداری به مقام شامخ همه شهدای راه اسلام و انقلاب و تمامی زحمتکشان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ویژه آیت الله هاشمی رفسنجانی اعلام می‌‌ دارد که پیروی از اندیشه‌های انقلاب بزرگ و شکوه‌مند اسلامی ایران، و شعارهای استکبار و استبدادستیزانه آن، از آنجا که از سرچشمه‌های بلند و رفیع و زلال اسلام ناب نشأت گرفته است، تنها راه دستیابی حقیقی به خیر دنیا و آخرت است و اندیشه‌ها و مشی خمینی کبیر (ره)، و ادامه آن در سلوک و افکار جانشین بر حقش، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)، ولی امر مسلمین جهان، صراط مستقیمی است که ملت‌های آزادی‎خواه جهان می‌توانند با قدم گذاشتن در آن، و تمسک به این ریسمان الهی، به مسیر سعادت رهنمون شوند.
مجمع تشکل‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با شرکت هرچه با شکوه‌تر و حداکثری خود در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان نظام خواهد زد. انشاءالله


۲۹ تشکل دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در استان فارس به مناسبت دهه فجر بیانیه‌ای را صادر کردند


متن این بیانیه به شرح زیر است:خاستگاه مردم با فرهنگ و متمدن ایران در ادوار گذشته پیوسته در تکاپو و جستجوی استقلال، آزادی و همچنین تبیین عظمت و شرافت فردی و اجتماعی ملت ایران بوده است، اگر چه در مقاطعی به دلیل نفوذ افراد فرصت طلب کام مردم به تلخی می‌گرایید و از رسیدن به مقصود باز می‌ماند، اما ارادهٔ آهنین این ملت بزرگ و مسلمان همچنان محکم و خدشه ناپذیر نگاهبان شرافت و عزت و سربلندی خود بوده است، وابستگی رژیم پهلوی به استکبار جهانی و نادیده گرفتن حقوق حقهٔ ملت ایران در مقابل متنفذین سودجو و فرصت طلب از جمله تصویب لایحهٔ مصونیت قضایی نظامیان آمریکا (کاپیتولاسیون) فصل جدیدی از مبارزات مردم حق طلب و آزادیخواه مردم ایران را رقم زد.


در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ در پی اعتراض امام خمینی (ره) به سیاست‌های رژیم پهلوی و خیزش مردم در شهرهای تهران، قم، اصفهان و شیراز رژیم سخت به وحشت افتاد و تمام توان خود را برای سرکوب و محدود ساختن فعالیتهای امام خمینی (ره) بکار گرفت، علیرغم محدودیتهای رژیم، روز ۱۳ خرداد ۱۳۴۳ امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه در بیانات خود، خطاب به محمد رضا پهلوی وقایع ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را محکوم و دولت و مجلس را نیز فاسد دانست، رژیم در وحشت و نگرانی شدید فرو رفت.
مأموران رژیم و ساواک امام (ره) را دستگیر و در خانه‌اش محصور کردند و در ۱۳ آبان ۱۳۴۳ ابتدا به ترکیه و بعد به عراق تبعید کردند، رژیم غافل از اینکه اگر جسم رهبر یک ملت را در زندان و تبعید نگاه بدارد، اما اراده، روح و اندیشه‌اش حصر ناپذیر خواهد بود، امام خمینی (ره) اگر چه در تبعید بود اما لحظه‌ای از فعالیت برای سرنگونی رژیم پهلوی از پای ننشست تا اینکه در ۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ بعد از تبعید ۱۵ ساله به ایران آمد و با ارادهٔ محکم و آهنین مردم و اعلام بیطرفی ارتش شاهنشاهی و پیوستن بخشی از ارتش به مردم که سلاح خود را با گل تزیین کرده بودند، سلطنت پهلوی در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ منقرض و طومار سلطنت ۲۵۰۰ سالهٔ شاهنشاهی در ایران برچیده شد.


به منظور ارج نهادن به این ایام تاریخی ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه را دههٔ فجر نامگذاری و هرساله در این ایام فعالیتهای فرهنگی هنری بسیاری از سوی سازمان‌ها و نهادهای مردمی اجرا و برگزار می‌شود، در ۲۲ بهمن آخرین روز دههٔ فجر نیز راه پیمایی عمومی در سراسر ایران برگزار و مردم وفای خود را به آرمانهای انقلاب و رهبر عظیم شأن اعلام می‌دارند.


دانشجویان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس با گرامیداشت دههٔ مبارک فجر التزام عملی خود را به حفظ ارزش‌ها و حقوق مدنی آحاد ملت اعلام و آحاد ملت را به وحدت رویه و حفظ آرمانهای انقلاب اسلامی و شرکت گسترده در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ماه دعوت می‌کند، تا به دشمان و بدخواهان این انقلاب فهمانده شود که ملت ایران تا آخرین نفس و قطره خون خود از انقلاب و آرمانهای آن دفاع خواهند کرد.


گلباران قبور مطهر شهدای گمنام ، دیدار با امام جمعه و روحانیون به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی
جمعی از استادان، کارکنان مراکز آموزش عالی شهرستان نی ریز به همراه هیئت رئیسه واحدها و مراکز آموزشی به مناسبت سی و ششمین بهار انقلاب اسلامی، در هشتمین روز از ایام الله دهه فجر در تپه نور الشهداء شهرستان حضور یافتند و با گلباران قبور مطهر شهدای گمنام و با قرائت زیارت و فاتحه یاد این شهدای عالی مقام را گرامی داشتند.


دانشجویان ، استادان و کارمندان بسیجی و فرهنگی دانشگاههای آزاد اسلامی ، علمی کاربردی ، پیام نور و فنی حرفه ای دختران بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از سوی کمیته دانشجویی گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور بر قبور نورانی شهدای گمنام و با نثار فاتحه و گلباران قبور ، با تجدید بیعت با آرمان های امام (ره) و رهبری و شهداء ، یاد و خاطره شهداء را گرامی داشتند.


اعضای کمیته دانشجویی شهرستان با حضور در بیت آیت الله فقیه امام جمعه شهرستان و حجت الاسلام فال اسیری ، با دیدار با حضرات و گرامیداشت ایام الله دهه فجر از رهنمودهای آنان استفاده کردند. در این دیدارها دکتر محمد شعبانی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی ریز خواستار مشارکت و مساعدت مسئولین شهرستان در تصویب رشته های جدید به ویژه رشته های حوزه علوم پزشکی شد و امام جمعه حضرت آیت الله فقیه و همچنین حجت الاسلام فال اسیری نیز قول همکاری در همه زمینه ها دادند. همچنین حجت الاسلام فال اسیری خواستار اهمیت بیشتر مراکز آموزش عالی به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و جلسات پرسش و پاسخ شدند.


مراسم معنوی انس با قرآن به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی


به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مراسم معنوی انس با قرآن به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در مسجد کدخداباشی تبریز برگزار شد .


محفل انس با قرآن با حضور پرشور اقشار مختلف مردم خصوصا نوجوانان و جوانان پس از نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد کدخداباشی تبریز با حضور قاریان و حافظان ممتاز قرآن کریم و حضور استاد حمید شاکرنژاد، قاری برجسته بین المللی برگزار شد .


حجت الاسلام حاج آقا اسمعیلی پور، رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی با تاکید بر برگزاری محافل قرآنی در دانشگاه ها،ادارات و مدارس، وجود این گونه محافل را سد محکمی در برابر وسوسه های شیطان دانست و گفت: ارتباط قوی با قرآن باعث می شود انسان به صورت راستین هدایت شود که خوشبختی انسان در این دنیا و جهان آخرت را موجب می شود.


وی توسعه فرهنگ قرآنی در بین عموم مردم از طریق برگزرای محافل انس با قرآن را از مهمترین اهداف برگزاری این محافل دانست .


در این مراسم که آکنده از عطر و معنویت قرآن بود، پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید از سوی حاج مهدی محمدزاده قاری برجسته بین المللی، از نابغه خردسال قرآنی خانم زهرا جعفری که حافظ کل قرآن است دعوت شد تا در برنامه پرسش و پاسخ قرآنی شرکت کند . نحوه حفظ قرآن و تربیت استعدادهای درخشان این نونهال پرورش یافته در حریم قرآن و عترت علیهم السلام، به این محفل قرآنی حال و هوای معنوی خاصی داد.


تلاوت قرآن کریم توسط قاری بین المللی قرآن حمید شاکرنژاد از بخش های مهم و پایانی این محفل پر فیض بود که طی آن آیاتی از سورههای قرآن تلاوت شد و نوای ملکوتی قرآن با صوت جانفزاری ایشان طنین انداز محفل روحانی جمع حاضر شد.


غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهداء با حضور نماینده شهرستان، رئیس و دانشجویان واحد بهبهان


به مناسبت ایام الله دهه فجر و پاسداشت فرهنگ شهید و شهادت، در مراسمی با حضور حاج محمد باقر شریعتی نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی، دکتر محمدرضایوسفی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان، سرهنگ خیران‌پور فرماندهی بسج سپاه پاسدارن شهرستان، دانشجویان و کارکنان واحد، مراسم عطر افشانی و گلباران مزار شهداء انقلاب و دفاع مقدس، برای تجدید بیعت با آرمانهای انقلاب اسلامی وزنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان برگزار شد.




همایش پیاده روی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت


همایش پیاده روی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت به مناسبت
دهه فجر برگزار شد.


این همایش به مناسبت دهه فجر از دانشگاه به سمت تپه نور الشهدا با حضور رئیس دانشگاه برگزارشد. در پایان این همایش به ۳ نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا شد.





انتهای پیام/

ارسال نظر