صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آزادیخواه عنوان کرد؛

وجود رانت و دلال‌بازی در صدور ویزای اربعین/ وزارت امورخارجه پیگیری کند

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس با اشاره به برخی سودجویی‌ها و دلال‌بازی‌ها در روند صدور ویزای اربعین برای زائران گفت: از وزارت خارجه می‌خواهیم به این وضع رسیدگی کند چون اوضاع نسبت به سال قبل بدتر شده است.
کد خبر : 229586

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، درخصوص برخی مشکلات پیش روی زائران و راهپیمایان اربعین اظهار داشت: ما شاهد وجود رانت در صدور ویزای اربعین از سوی سفارتخانه عراق و برخی سودجویی و دلال‌بازی‌ها در این حوزه بودیم.


وی افزود: تعداد 2400 دفتر خدماتی زیارتی توسط سازمان حج و زیارت برای صدور ویزا معرفی شده است تا زائران و علاقمندان به این دفاتر مراجعه کرده و از طریق سامانه سما ثبت‌نام کنند و ویزای آنها برای اربعین صادر شود.


رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس اظهارداشت: متأسفانه سفارت عراق تنها تعداد اندکی از دفاتر زیارتی را با خود همراه و هماهنگ کرده و خارج از دستور و با یک بی‌نظمی خاصی از این طریق روادید صادر می‌کند که ویزاهایی که از این طریق صادر می‌شود زیر نظر سازمان حج و زیارت نیست و اعمال نظارت بر آنها بسیار ضعیف است و سفارت عراق در این‌باره تنها به دنبال منافع مالی خود است.


آزادیخواه خاطرنشان کرد: ما در صدور ویزا به این شکل از سوی سفارت عراق شاهد دلال‌بازی هستیم و از سوی دیگر سفیر عراق علاقه‌مند است تا ویزا از دفاتری که توسط وی مشخص و معرفی شده زودتر صادر شود.


وی ادامه داد: این در حالیست که از حدود 10 روز قبل صدور ویزا برای سایر زوار به مدت 3 روز متوقف شد و مردم سرگردان مانده بودند حتی زائری را داشتیم که 12 روز منتظر مانده بود تا ویزایش را که در حالت عادی 24 ساعته صادر می‌شود، بگیرد و علت همه اینها بی‌نظمی است که در سفارت عراق وجود دارد.


رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس در پایان گفت: ما از وزارت امور خارجه درخواست داریم تا به این موضوع رسیدگی کند، ما سال گذشته نیز این مشکل را داشتیم و امسال هم شرایط در ارتباط با این موضوع بدتر شده که بهتر نشده است.


منبع:‌ فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر