صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶

روزه‌داری عمر را طولانی می‌کند

روزه‌داری متناوب جزو تکالیف درنظر گرفته شده در برخی ادیان الهی است و این کار علاوه بر تاثیرات روحی و معنوی مثبت می تواند به ارتقای سلامت انسان هم کمک کند.
کد خبر : 229418

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، بررسی‌های جدید انجام شده در دانشگاه ‌هاروارد نشان می‌دهد روزه‌داری ساز و کارهای بیولوژیک بدن را تقویت می‌کند و باعث طولانی‌تر شدن عمر انسان می‌شود.


به اعتقاد این محققان روزه‌داری پیرشدن انسان را هم کند می‌کند و علت همه این تاثیرات مثبت تغییرات ناشی از روزه‌داری بر شبکه‌های میتوکندری موجود در درون سلول‌های بدن است.


ویلیام میر یکی از اعضای این گروه تحقیقاتی می‌گوید: «تحقیقات قبلی هم این تاثیرات مثبت را نشان داده بود و ما تازه در آغاز راه درک این مساله هستیم».


میتوکندری اندامکی است که وظیفه آن تنفس سلولی و نوعی دستگاه انتقال انرژی است که موجب می‌شود انرژی شیمیایی موجود در مواد غذایی در بدن ذخیره شود. عملکرد مثبت این اندامک پیرشدن سلول‌ها را کند می‌کند و روزه گرفتن عملکرد شبکه میتوکندری‌ها را ارتقا می‌بخشد و آنها را جوان نگه می‌دارد.


این تحقیقات همچنین ثابت کرده است که روزه گرفتن موجب افزایش هماهنگی میان میتوکندری‌ها و پراکسیوم‌ها می‌شود که اندامک‌هایی با قابلیت افزایش اکسیداسیون اسیدهای چرب هستند و فعالیت مناسب آنها بر افزایش سلامت و ارتقای عمر تاثیر می‌گذارد.


منبع: مهر


انتهای پیام/

برچسب ها: روزه‌داری سلامت
ارسال نظر