صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶
دکتر ضیائی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل روابط عمومی دانشگاه:

روابط عمومی نباید از هیچ فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی غافل بماند

رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: کاری در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق نمی‌افتد، مگر اینکه توسط روابط عمومی طرح و بحث شود. همچنین روابط عمومی نباید از هیچ فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی غافل بماند.
کد خبر : 229266

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مراسم تکریم دکتر محمدمهدی جولایی و معارفه رضا همدانچی مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدصادق ضیائی مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی و کارکنان این حوزه ظهر امروز در سازمان مرکزی برگزار شد.


ضیائی در این جلسه با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی و نقش رسانه های کشور در به تصویر کشیدن حماسه بزرگ و میلیونی این ایام، گفت: «قیام امام حسین (ع) و یارانش دارای بطن ارزشی و معنوی است که در دنیا نظیر ندارد و ما باید قدردان نظام اسلامی و فضای معنوی حاکم بر کشور باشیم.»


او با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه "وای به وقتی که آمریکا از ما تعریف می کند"، گفت: «اگر رسانه‌های بیگانه قیام عاشورا به تصویر بکشند، جای سوال دارد، چراکه این واقعه با مرام و خط مشی آنها هیچگونه سازگاری ندارد.»


روابط عمومی چشم، گوش و زبان مجموعه است


ضیائی در ادامه به نقش خطیر و اساسی روابط عمومی در سازمانها و ارگانها اشاره کرد و افزود: «روابط عمومی چشم، گوش و زبان مجموعه است. پاک دیدن اصالت و رسالت، خوب گوش دادن نجابت و درست سخن گفتن صداقت روابط عمومی است.»


رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه روابط عمومی باید پاک ببیند، خوب گوش دهد و درست سخن بگوید، افزود: «روابط عمومی حق ندارد موضعی جز موضع حق و ارزشی بگیرد و پیاده نظام هیچ گروهی نیست، مگر گروه حق‌مدار و ولایت مدار.»


او ادامه داد: «رسانه‌ها به عنوان فرستنده و گیرنده خبر حق دخل و تصرف ندارند و باید خبر را باید عینا دریافت و با حفظ امانت منتقل کنند، در این صورت است که اعتماد و سرمایه اجتماعی به وجود می آید و مخاطب جذب می‌شود.»


ضیائی افزود: «زمانی که مخاطب جذب شد، می‌توانیم الگوی رفتاری ارزشی را جاری و به منصه ظهور برسانیم.»


او در ادامه به نقش تأثیرگذار و مهم معلم و مدرسه در تربیت و پرورش دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: «معلمان باید آگاه‌ترین، مطلع ترین و روانشناس‌ترین افراد باشند و معلم با سواد از بروز خطای استراتژیک جلوگیری می‌کند.»


رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «رفتار انسان‌ها برگرفته از ساختار ذهنی و نظام ارزشی آنهاست. همچنین رفتار انسان‌ها، ارتباطات آنها را نیز شکل می‌دهد.»


ضیائی گفت: «مدیر روابط عمومی باید به ساختار ذهنی، نظام ارزشی و رفتار سازمانی حاکم بر دانشگاه آزاد اسلامی آگاهی داشته باشد، کار روابط عمومی بسیار سخت است، در صورتی که بخواهد دقیق عمل کند.»


او اطلاعات و اعتماد را نتیجه ارتباطات گسترده دانست و افزود: «داشتن اطلاعات، تصمیم سازی و تصمیم گیری را در یک محیط علمی به منصه ظهور می‌رساند.»


رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به مدیران روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه باید دارای یک سیستم خود کنترل باشید، افزود: «باید سیاست‌های کلان دانشگاه براساس نظرات رئیس دانشگاه، هادی رفتار و ریل‌گذاری شما در مسیر اهدافتان باشد. نباید دیگران عملکرد و رفتار شما را کنترل کنند.»


ضیائی، اخلاق‌مداری را نتیجه خودکنترلی دانست و افزود: «اگر با این روش کار کنید، قطعا ملجا و پناهگاهی برای افراد مجموعه خود هستید.»


رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به کارکنان روابط عمومی، ادامه داد: «اخبار و اطلاعات دقیق، مستند، صریح و با منبع روشن منتشر کنید و همواره فرمایش حضرت امیرالمؤمنین که فرمودند "بین حق و باطل 4 انگشت فاصله است"، را در نظر داشته باشید.»


ایجاد فضای ایمن، امن با ارتباطات ارزشی و ساختار یافته


او گفت: «ما به دنبال فضای ایمن، امن با ارتباطات ارزشی و ساختار یافته در درون و بیرون سازمان هستیم.»


ضیائی ادامه داد: «روابط عمومی یکی از عوامل تأثیرگذار در عصر ارتباطات هستند، روابط عمومی باید نسبت به اوضاع جامعه هوشیار باشد، اتفاقات را رصد کند و بلافاصله به تصمیم‌گیرندگان منتقل کند و شرایط را تحلیل علمی و منطقی کند.»


او با قدردانی از زحمات دکتر جولایی مدیر کل سابق روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: «ایشان به حق براساس همین شیوه و سیره در دوران مسئولیت رفتار کرد.»


رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «دکتر جولایی صاحب تجربه در زمینه‌های مختلف علمی و از نخبگان کشور هستند که از واحدهای مختلف دانشگاهی تقاضای همکاری دارند که خود ایشان باید تصمیم بگیرند.»


ضیائی همچنین در معارفه رضا همدانچی مدیر کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: «او صاحب تجربه، اعتقاد ریشه‌ای و درونی و تعهد لازم است و برای ما جای بسیار خوشبختی و فرصت مغتنمی است که روح جدیدی به کالبد دانشگاه آزاد اسلامی دمیده شده است.»


او ادامه داد: «امیدوارم با وجود ایشان چرخه روابط عمومی را سریعتر به مقصود برسانیم و با چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویا در راستای تحقق اهداف دانشگاه آزاد اسلامی مثمرثمر باشیم.»


روابط عمومی نباید از هیچ فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی غافل بماند


رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی گفت


افرادی که کار ارتباطات و رسانه می‌کنند باید با هم هماهنگ باشند


او ادامه داد: «حوزه رسانه‌های دانشگاه که در ساختار قبل طراحی شده بود بر اساس ساختار جدید به حوزه فرهنگی دانشجویی منتقل می شوند و با توجه به اینکه جانمایی آن توسط حوزه معاونت اداری و مالی صورت گرفته از نظر فضا هم به آنجا منتقل می‌شوند، افرادی که کار ارتباطات و رسانه می‌کنند باید با هم هماهنگ باشند، در واقع باید یک صدا از دانشگاه آزاد اسلامی بیرون بیاید و و یک وفاق عمومی را به جامعه منتقل کند. تشتت آرا و تصمیمات متضاد انرژی می‌گیرد و مخاطب را نسبت به دانشگاه و اهداف دانشگاه دیر باور می‌کند و نباید رفتاری کنیم که این اتفاق بیافتد.»


ضیائی در پایان با آرزوی توفیق برای جولایی و همدانچی، گفت: «دست به دست هم بدهیم و در دورانی که توفیق خدمت داریم، اثرگذار باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر