صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۳ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
شهردار منطقه 18 در پاسخ به آنا:

در تعطیلی کارخانه‌های شن و ماسه تنها ماندم/ ورود فاضلاب بیمارستانی به آب‌های زیرزمینی تهران

شهردار منطقه 18 که هفته گذشته از دست رئیس جمهوری جایزه ملی محیط زیست را دریافت کرد، با بیان اینکه برای مقابله با کارخانه‌‌های شن و ماسه در منطقه 18 تهران تنها مانده ام از دستگاه‌های ذیربط خواست در این مورد وی را یاری کنند.
کد خبر : 22921

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، وحید نوروزی در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار آنا در خصوص تعطیلی معادن شن و ماسه گفت: متاسفانه حدود 400 هکتار معدن شن و ماسه در منطقه 18 وجود دارد که به اعتقاد ما باید صد در صد تعطیل و جمع آوری شوند.


وی افزود: با این وجود تا‌کنون در خصوص تعطیلی این کارخانه‌ها من تنها بوده‌ام و به همین علت از نیروی انتظامی، اداره کل محیط زیست تهران، فرمانداری و وزارت صنعت و معدن درخواست دارم برای رسیدن به این هدف مرا یاری کنند.


به گفته نوروزی تا پیش از این شبانه 4 هزار کامیون نخاله در این معادن شن و ماسه تخلیه می‌شده که در یکسال و نیم گذشته وی توانسته حداقل جلوی این تخلیه نخاله را بگیرد.


شهردار منطقه 18 اضافه کرد: البته در همین رابطه با ستاد اجرای فرمان امام مذاکراتی داشته‌ایم و امیدواریم که بتوانیم تا دو ماه آینده معدن شن و ماسه خلیج فارس را تعطیل کنیم.


وی تصریح کرد: همچنین معدن دیگری نیز در این منطقه وجود دارد که خودش پیشنهاد داده جابجا شود و ما نیز در حال همکاری با آن هستیم.


نوروزی تاکید کرد: با این وجود یکی از معادن شن و ماسه در منطقه 18 که قرار بود تعطیل شود به دیوان عدالت اداری شکایت برده و دیوان نیز رای صادر کرده که این معدن تعطیل شود اما متاسفانه هر زمان که به این معدن ورود پیدا می‌کنیم، کارگران آن با ما درگیر می‌شوند و نمی‌توانیم این معدن را تعطیل کنیم و حتی ممکن است مشکل به بحث کارگری کشیده شود و ما مجبوریم دوباره عقب نشینی کنیم.


نوروزی از تمامی دستگاه‌های ذیربط خواست تا در این مهم وی را یاری کرده و برای از بین بردن یکی از مهم‌ترین منابع آلاینده هوای تهران به او کمک کنند.


ورود فاضلاب های بیمارستانی به چاه‌های زیر زمینی


وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص شائبه ورود فاضلاب یکی از بیمارستان‌های منطقه 18 به آب‌های زیر زمینی گفت: این موضوع را تایید می‌کنم زیرا بر اساس اطلاعاتی که ما داریم فاضلاب مربوط به یکی از بیمارستان‌های نیمه دولتی به چاه‌های آب زیرزمینی منطقه وارد می‌شود و آنها را آلوده می‌کند.


وی افزود: با این وجود این موضوع هنوز به طور صد در صد مشخص نشده و وزارت بهداشت پیگیر بررسی آن است.


در ادامه شهردار منطقه 18 از مشارکت این شهرداری در پروژه‌های مختلف با بخش خصوصی خبر داد و گفت: شهرداری منطقه 18 در این زمینه پیشرفت‌های خوبی داشته و توانسته در پروژه‌های بزرگی مانند بازار بزرگ موبایل و بازار بزرگ فرش مشارکت داشته باشد.


وی گفت: روز دوشنبه هفته جاری از 131 پروژه عمرانی منطقه 18 بهره‌برداری خواهد شد که این اتفاق در حضور آقای قالیباف شهردار تهران و در یادمان شهدای گمنام که جزو شاخص ترین پروژه‌های مااست انجام خواهد شد.


وی افزود: زمانی که من شهردار منطقه 18 شدم در بالا دست رودخانه کن بوستان جوانمردان قرار داشت و نخاله‌های آن در پایین دست یعنی در منطقه 18 ته نشین می‌شد به همین علت تصمیم گرفتم بوستانی در کنار این رودخانه احداث کنم که روز دوشنبه ازآن پرده برداری می‌شود.


وی گفت: با احداث این رود دره حداقل فاصله شمال و جنوب در یک فضای تفریحی کم می‌شود.


به گفته نوروزی خانه کشتی از دیگر پروژه‌های این شهردار در منطقه 18 بوده که باعث ارتقاء اوقات فراغت جوانان و نوجوانان منطقه 18 شده و حتی می‌توان بخشی از مسابقات ملی را نیز در این خانه برگزار کرد.


50 هزار گلدان در حاشیه بزرگراه آزادگان


در ادامه این نشست شهردار منطقه 18 از ساخت 4 سرای محلات و تملک و تجهیز 5 زمین چمن خبر داد و گفت: حاشیه بزرگراه آزادگان نیز که سال‌ها نمای زشت و خشکی داشت به وسیله 50 هزار گلدان ساماندهی شده است.


وی افزود: از آنجا که من شهرداری زیست محیطی هستم، در یک سال و نیم گذشته تمام تلاشم را برای افزایش سرانه فضای سبز در منطقه 18 به کار بستم و در نتیجه توانستم 2/5 متر مربع به سرانه فضای سبز منطقه 18 اضافه کنم.


شهردار منطقه 18 همچنین یادآور شد: منطقه 18 تا پایان امسال دارای 15 بوستان جدید خواهد شد که 5 بوستان آن در هفته جاری افتتاح می‌شود.


یک و نیم درصد مساحت اعیانی منطقه 18 بافت فرسوده است


در ادامه این نشست وحید نوروزی بابیان اینکه اکنون حدود یک ونیم درصد از مساحت اعیانی به جزحریم در بافت فرسوده قرار دارد گفت: با این وجود من به عنوان شهردار منطقه نتوانستم آن طور که می‌خواهم وارد بحث نوسازی این بافت‌ها شوم.


وی افزود: زیرا نوسازی بافت‌های فرسوده معمولا به عنوان بخشنامه از سوی مقامات بالاتر به ما اطلاع داده می‌شود و آنها در این مورد تصمیم می‌گیرند.


شهردار منطقه 18 تصریح کرد: با این وجود این طور نبوده که به هیچ وجه وارد نوسازی بافت فرسوده نشویم بلکه در نوسازی جزء مناطق اول هستیم اما من به عنوان شهردار و به روش خانه به خانه به این بحث وارد نشدم.


انتهای پیام/

برچسب ها: آلودگی هوا
ارسال نظر