صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۴ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶
رئیس مرکز هیات علمی وزارت بهداشت:

توزیع نیروهای جوان تخصصی و فوق تخصصی آغاز شد

رئیس مرکز هیات علمی وزارت بهداشت تاکید کرد: بهره‌برداری از نیروهای متخصص متعهد خدمت در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور متناسب با نیازهای هر دانشگاه صورت می‌گیرد.
کد خبر : 229147

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر سید علی حسینی با اشاره به روند جذب اعضای هیات علمی متعهد خدمت، گفت: «نیروی انسانی تخصصی وزارت بهداشت دارای شرح وظایف متعددی از ابعاد آموزشی، تحقیقاتی و درمانی است. هر ساله در این مقطع زمانی توزیع نیروهای فارغ‌التحصیل انجام می‌شود. باتوجه به شرایط دانشگاه‌ها و نیازهای درمانی کشور در برخی رشته‌ها امکان جذب افراد در این رشته‌ها به صورت عضو هیات علمی در بدو خدمت وجود ندارد. لذا این نیروها به عنوان کادر درمانی در دانشگاه‌ها توزیع می‌شوند و پس از مدتی در صورت درخواست دانشگاه‌ها می‌توانند به عضو هیات علمی تبدیل وضعیت شوند.»


او تاکید کرد بهره‌برداری از نیروهای متخصص متعهد خدمت در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور متناسب با نیازهای هر دانشگاه صورت می‌گیرد و با هاهنگی معاونت‌های تخصصی در وزارت متبوع برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود.


رئیس مرکز هیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه خدمات به جامعه را اولویت اصلی وزارت بهداشت دانست و ادامه داد: «نیروی انسانی نظام سلامت باتوجه به نیازهای جامعه تربیت می‌شوند و در زمان تعهدات نیز متناسب با نیاز به ارائه خدمات در بخش درمان یا آموزش می‌پردازند.»


حسینی گفت: «در سال جاری از بین دانش‌آموختگان تخصصی که جزو 10 درصد اول هر رشته بودند، 100 نفر به صورت عضو هیات علمی در بین دانشگاه‌ها توزیع شدند. 30 نفر هیات علمی تخصصی ماده یک نیز به‌زودی به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند، همین‌طور بیش از 300 نفر دانش‌آموخته فوق تخصصی با اولویت برای رفع نیازهای آموزشی در حال توزیع هستند.»


او افزود: «در دانشگاه‌های مستقر در شهرهای بزرگ برای جذب نیرو با محدودیت مواجه هستیم و سعی بر این است با توزیع نیروها در مناطق کمتر برخوردار، نیاز کشور به نیروی انسانی هیات علمی و درمانی را برطرف کنیم.»


رئیس مرکز هیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: «البته افراد می‌توانند پس از توزیع در شهری که به عنوان کادر درمانی معرفی شده‌اند با موافقت دانشگاه‌ها به عضو هیات علمی در همان دانشگاه تبدیل وضعیت پیدا کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر