صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۱ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶
سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با آنا:

کنگره کانون نمایندگان ادوار مجلس آذرماه برگزار می‌شود/ جوانان در احزاب نسل قدیم پایگاهی ندارند

دبیرکل کانون نمایندگان ادوار گفت: در حال انطباق قانون جدید احزاب با دستورالعمل‌های حزب هستیم و با فراهم‌شدن مقدمات ماه آینده کنگره را برگزار خواهیم کرد.
کد خبر : 228757

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین سبحانی‌نیا دبیر کل کانون نمایندگان ادوار مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری آنا، درباره آخرین فعالیت‌های کانون متبوعش با بیان اینکه کانون نمایندگان ادوار مجموعه‌ای بزرگ و تأثیرگذار است، اظهارکرد: ما در هر دوره از مجلس حدود یک سوم نمایندگانی که به هر دلیل وارد مجلس نمی‌شوند را در کانون جذب می‌کنیم.


وی افزود: حدود 1700 عضو در کانون نمایندگان حضور دارند و چون ما حزبی فراجناحی هستیم نمایندگان با هر نگاه سیاسی در این کانون حضور دارند.


دبیر کل کانون نمایندگان ادوار تصریح کرد: اکنون در حال انطباق قانون جدید احزاب با دستورالعمل‌های حزب هستیم و شورای مرکزی هر هفته جلسه‌ای را با همین دستور کار برگزار می‌کند و با فراهم شدن مقدمات ماه آینده کنگره را برگزار خواهیم کرد.


سبحانی‌نیا با بیان اینکه بیش از 240 حزب در کشور فعال هستند که این خوب نیست، اظهارکرد: بسیاری از احزاب کشور سوری هستند و پشتوانه مردمی ندارند. اینها را نمی‌توان حزب گفت؛ چون نمی‌توانند، موج ایجاد کنند، کادرسازی کنند و حکومت نمی‌تواند از دل اینها بیرون بیاید.


وی اضافه کرد: حزب باید پایدار باشد نه اینکه در مقطعی به وجود بیاید و بعد از بین برود. امیدواریم با اجرای قانون جدید احزاب، تحزب در کشور با پشتوانه، موثر و کارآمد شود.


دبیرکل کانون نمایندگان ادوار به وجود چند حزب قدیمی در کشور اشاره کرد و گفت: ما در کشور چند حزب کهنه‌کار داریم که آنها نیز از نگاه دیگری با جامعه فاصله دارند. اینها نسل قدیم هستند و جوانان در اینها پایگاهی ندارد. باید فضایی فراهم شود که نیروهای جوان و خوش‌فکر به عنوان نیروهای انقلاب در درون اینها رویش کند تا بتوانند همسان با زمانه فضای فکری جامعه را پر کنند.


وی گفت: در کانون نمایندگان ادوار هم اعضا از سنین 30 سال به بالا حضور دارند و این مسأله رابطه مستقیم با میانگین سنی کسانی دارد که در هر دوره وارد مجلس می‌شوند.


سبحانی‌نیا خاطرنشان کرد: آینده کشور باید بر مبنای تحزب و احزابِ ریشه‌دار رقم بخورد تا در کادرسازی و نیروسازی برای مدیریت‌های کلی و میانی جامعه مشکل نداشته باشیم.



انتهای پیام/

برچسب ها: نمایندگان مجلس
ارسال نظر