صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۳ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶
رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور:

کارت‌های ملی صادر شده در سال 89 تا پایان سال اعتبار دارد

رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور عنوان کرد: کارت‌های ملی کاغذی که درسال 89 صادر شده‌اند، تا پایان امسال دارای اعتبار است و افراد باید در این فرصت باقی‌مانده جهت دریافت کارت هوشمند ملی به دفاتر پست و پیشخوان دولت مراجعه کنند.
کد خبر : 228723

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، حمید درخشان‌نیا، در حاشیه نشست مشترک انعقاد تفاهمنامه بهره‌برداری از سامانه الکترونیکی هویت ملی سازمان تعزیرات حکومتی و ثبت‌احوال کشور درخصوص صدور کارت هوشمند ملی گفت: تمامی کسانی که تا پایان سال 1389 کارت ملی کاغذی دریافت کرده‌اند تا پایان امسال باید جهت دریافت کارت هوشمند ملی به دفاتر پیشتخوان دولت یا پست مراجعه کنند، زیرا در پایان سال اعتبار کارت آنها فاقد اعتبار خواهد بود و فرد نمی‌تواند تا دریافت مجدد کارت در سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف از جمله بانک‌ها خدمت دریافت کند.


وی افزود: بنابراین به تمامی این افراد توصیه می‌شود در این فرصت اندک باقی‌مانده (5 ماه) با آرامش جهت دریافت کارت هوشمند ملی مراجعه داشته باشند تا ما در پایان سال با تراکم بالای جمعیت و درخواست‌ها مواجه نشویم و بتوانیم در اسرع وقت کارت افراد را صادر و به دست آنها برسانیم.


رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور خاطرنشان کرد: اگر افراد در این فرصت باقی‌مانده جهت دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند، کاغذی حاوی اطلاعات هویتی به آنها داده خواهد شد تا بتوانند در این فرصت اقدامات خود را در ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف انجام دهند.


درخشان‌نیا در ادامه تصریح کرد: افرادی که پس از سال 89 جهت دریافت کارت ملی اقدام کرده‌اند نیز تا پایان سال 97 فرصت دارند برای تعویض کارت ملی و دریافت کارت هوشمند اقدام کنند. از مردم درخواست داریم که در این فرصت‌های تعیین‌شده به دفاتر پیشخوان دولت و ادارات پست مراجعه کنند تا بتوانیم در پایان سال 97 پروژه صدور الکترونیکی کارت ملی را به اتمام برسانیم.


وی با توجه به شکایات برخی افراد مبنی‌بر اینکه پس از درخواست صدور کارت هوشمند تاکنون موفق به دریافت کارت ملی نشده‌اند، گفت: افرادی که سال گذشته و ماقبل آن برای دریافت کارت هوشمند اقدام کرده‌اند، حتما باید به مرکزی که درخواست داده‌اند مجدد مراجعه کنند، زیرا ممکن است پیامک ارسال شده به دست آنها نرسیده باشد. همچنین افرادی که سال 95 و ماقبل آن برای دریافت کارت هوشمند اقدام کرده ولی تاکنون برای دریافت آن مراجعه نکرده‌اند، باید هرچه سریع‌تر به مراکز مراجعه و کارت هوشمند خود را اخذ کنند، زیرا اعتبار سریال کارت‌های صادر شده برای آنها ابطال خواهد شد و آنها برای اخذ مجدد با مشکل مواجه می‌شوند.


وی در ادامه درخصوص اقدامات سازمان ثبت‌احوال برای تسهیل صدور کارت‌های هوشمند ملی گفت: ما تاکنون حدود 800 ایستگاه سیار را در کشور برای معلولان، ناتوان‌ها و... راه‌اندازی شده است تا بتوانند برای درخواست و دریافت کارت هوشمند مراجعه کنند.


رئیس سازمان ثبت‌احوال کشور افزود: همچنین قرار است برای هموطنان مقیم خارج از کشور طرحی در نظر گرفته شده است که به زودی در یکی از کشورهای همسایه به صورت پایلوت اجرا می‌شود تا افراد بتوانند از طریق سامانه درخواست خود را ثبت و کارت هوشمند ملی را دریافت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر