صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۴
رئیس مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

بیست‌وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران تا 25 خرداد ادامه دارد

بیست وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی تا 25 خرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران ادامه دارد.
کد خبر : 22838

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از ستاد خبری بیست و پنجمین نماشگاه ملی صنایع دستی حمید ضیایی‌پرور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، گفت: «بیست وپنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی از بیست خرداد در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران از ساعت 3 تا 9 بعد از ظهر در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا است.»


وی ادامه داد: «این نمایشگاه با حدود 400 غرفه در سه سالن 8.9..27 در حال برپایی است. در این نمایشگاه غرفه‌های صنایع دستی مربوط به سنگهای قیمتی،جواهر آلات، صنایع دستی زینتی و گران قیمت وجود دارد.»


وی افزود: «حوزه صنایع دستی به عنوان یک ابر قدرت است، به گونه‌ای که به لحاظ تعداد صنایع دستی و سنتی فعال در کشور در مقام اول جهان قرار دارد.»


رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی افزود: «بیست و پنجمین نمایشگاه آوردگاه و محلی برای نمایش قدرت صنعتگران حوزه صنایع دستی است. 31 حوزه صنایع دستی کشور در حوزه تخصصی، غرفه مستقل دارند و هر استان توانمندی خود را به نمایش گذاشته است.»


وی اظهار داشت: «راه‌اندازی اولین فروشگاه سیار صنایع دستی در قالب اتوبوس فروش صنایع دستی است که راه‌اندازی و افتتاح آن توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور انجام شد. در این باره سرمایه‌گذاران دیگری نیز قدم گذاشته تا این موضوع محقق شود.»


وی گفت: «حضور در نمایشگاه فرصت برای حضور است. تا افراد با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنایع‌دستی آشنا شوند و هنر ایرانی در جای جای کشور ما به نمایش کذاشته شود.»


ضیایی پرور بیان کرد: «یازده کشور خارجی در این نمایشگاه حضور دارند که گروهی با نام انجمن‌های دوستی هستند و نشست‌های تخصصی در روز جمعه در محل هتل استقلال با حضور کشورهای مختلف برگزار می‌شود.»


وی گفت: «از صنایع دستی به عنوان سفیر فرهنگی کشور می‌توان نام برد که سفرا از این موضوع استقبال می‌کنند.»


رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی کشور اظهار داشت: «فروش در این نمایشگاه به دلیل ارتباط چهره به چهره مردم با هنرمندان است سود اقتصادی از این موضوع نصیب خود افراد می‌شود به طوریکه نمایشگاه پارسال 2/1میلیلرد فروش داشته است امسال از این عدد فراتر می‌رود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 1 نظر
فرهاد تنگ شکر
12:01 - 1401/03/19
با سلام و خشته نباشید .چرا اطلاع رسانی ضعیفه. من در حدود یک ساعت در اینترنت جستجو کردم تا زمان دقیق این نمایشگاه رو پیدا کنم.با تشکر