صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۳ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴

بانک جهانی خبر داد: افت رشد اقتصاد جهانی در سال جاری

بانک جهانی با پیش‌بینی افت نرخ رشد اقتصاد جهانی اعلام کرد که افزایش نرخ بهره در آمریکا به ضرر کشورهای توسعه یافته به ویژه نوظهور خواهد بود و این کشورها باید برای مقابله آماده شوند.
کد خبر : 22748

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود چشم‌انداز رشد جهانی را کاهش و هشدار داد کشورها کمربندهای خود را محکم ببندند.


کائوشیک بائوس رئیس اقتصاددانان بانک جهانی گفت: فدرال‌رزرو آمریکا باید افزایش نرخ بهره خود را تا سال آینده معلق کند چرا که این افزایش فراریت نرخ مبادله را افزایش و رشد جهانی را فلج خواهد کرد.


وی در گزارش چشم‌انداز اقتصاد جهانی اعلام کرد: ‌اقتصاد جهانی امسال به 2.8 درصد می‌رسد که کمتر از پیش‌بینی قبلی 3 درصد ماه ژانویه است.


بائوس افزود: ‌پایین‌ بودن قیمت کالا به ویژه کاهش 40 درصدی قیمت نفت از سال گذشته به شدت به صادرکنندگان کالا آسیب زد. بانک جهانی همچنین هشدار داد کشورها خودشان را برای افزایش نرخ بهره آمریکا آماده کنند که هزینه استقراض را برای اقتصادهای در حال توسعه افزایش خواهد داد.


وی همچنین پیش‌بینی کرد که هند سریع‌الرشدترین اقتصاد اصلی جهان در سال جاری باشد که نرخ رشد آن 7.5 درصد و نسبت به پیش‌بینی قبلی که 6.4 درصد بود بالاتر خواهد بود. اما بانک جهانی چشم‌انداز رشد اقتصادی سال 2015 کشورهای در حال توسعه را 4.4 درصد پیش‌بینی کرد که نسبت به پیش‌بینی 4.8 درصدی در ژانویه پایین‌تر است.


در گزارش بانک جهانی چشم‌انداز رشد اقتصادی آمریکا 2.7 درصد است که نسبت به 3.2 درصد ماه ژانویه به 0.5 درصد افت داشته است. همچنین این بانک رشد اقتصادی آمریکا را برای سال آینده 2.8 درصد پیش‌بینی کرده است که از پیش‌بینی قبلی 0.2 درصد کمتر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر