صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۵۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶

زندگی در روستا گران‌تر شد/ خوراکی ها رکورددار گرانی در کشور

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران،‌ تورم برای کل کشور در دوازده ماه منتهی به مهرماه امسال به 8.2 درصد رسیده اما این رقم در مناطق روستایی و شهری متفاوت بوده و آمار این مرکز نشان می دهد که افزایش قیمت‌ها در روستا بیشتر از شهر بوده‌است.
کد خبر : 226844

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا،‌ هرماه نرخ تورم توسط دو نهاد بانک مرکزی و مرکز آمار ایران منتشر می‌شود. هر چند که این اعداد به دلیل نحوه محاسبه تورم باهم متفاوت است اما معمولا جهت افزایش یا کاهش یکسانی دارند.


در پایان مهرماه نیز تورم از سوی این دو نهاد اعلام شد که بر اساس آمار هر دو آنها، ‌تورم تک رقمی باقی ماند.


مرکز آمار تورم دوازده ماه منتهی به پایان مهرماه امسال را برای کل کشور، 8.2 درصد اعلام کرده است. نرخ تورم در مناطق شهری 8 درصد و برای مناطق روستایی 9.1 درصد بوده است.


آمار مرکز آمار نشان می‌دهد که نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار در روستاها از مناطق شهری بیشتر بوده که به معنای گران‌تر شدن زندگی در روستاهاست.


از سوی دیگر بر اساس اعلام بانک مرکزی، میانگین نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به مهر 96، در بخش‌های مختلف 9.8 درصد بوده است.


بانک مرکزی همچنین به تفکیک میزان تورم در بخش‌های مختلف را اعلام کرده که در بین گروه‌های مختلف، خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها با تورمی 11.4 درصدی رکورددار است.


بعد از خوراکی‌ها، لوازم خانگی 8.3 درصد افزایش قیمت را در دوره یاد شده تجربه کرده‌اند. تحصیل نیز با رشدی 8.2 درصدی در رتبه سوم قرار دارد.


بهداشت و درمان هم در دوازده ماه گذشته،‌7.9 درصد در کشور گران شده است.


همچنین مسکن و انرژی، ارتباطات،‌ حمل و نقل و پوشاک و کفش به ترتیب با تورم 7.4، 7.2، 5.9 و 5.5 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر