صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۲ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶

حضور استاد دانشگاه اتریش در کارگاه «برندینگ و گردشگری شهری» واحد تهران غرب

با سخنرانی استاد دانشگاه تکنیکال وین اتریش، کارگاه آموزش برندینگ و گردشگری شهری در واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.
کد خبر : 226760

به گزارش خبرنگار خبرگزای آنا، رئیس مرکز شهرهای هوشمند با حضور در دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد واحد تهران غرب به ارائه مطالب علمی درباره «برندینگ و گردشگری شهری»، تأثیر گردشگری بر توسعه شهری و هماهنگی آن با بافت شهری، گردشگری خلاق، تفاوت مقاصد گردشگری و مکان‌‌های گردشگری و نحوه پردازش ایده‌‌های خلاق پرداخت.


محمدرضا هل‌‌فروش رئیس مرکز شهرهای هوشمند درباره برندسازی و گردشگری خلاق شهری، برندینگ مکانی، برندینگ مقصدی، عکس‌‌العمل(WOW)، سواد رسانه‌‌ای، سرزمین برند، بازگشت به طبیعت (آشتی با طبیعت)، برند یک اسم، لوگو شعار، طرح محصول یا خدمات، رهبری در سازمان مدیریت مقصد، برنامه‌‌ریزی گردشگری و مدل‌‌سازی، پردازش خلاقانه در راستای معماری، یک تغییر در آیین‌‌نامه جامع در مقیاس گردشگرانه، استراتژی جدید در انعکاس رفتار مصرف‌‌کننده در گردشگری و هتل‌داری‌، تغییر دستورالعمل‌‌های اجتماعی که ریشه در تقاضا دارند، اقتصاد گردشگری و پیش‌بینی از طریق تجزیه و تحلیل بازار، برندسازی و بازاریابی سخنرانی کرد.


دکترای توسعه گردشگری به ارائه پرسش‌‌های کلیدی از جمله: چه چیزی در برنامه‌‌ریزی گردشگری خلاق مهم است؟ تضمین منافع اقتصادی در چیست؟ منابع مدیریتی کدامند؟ به چه فاکتور‌های قابل نفوذی در ایجاد برنامه‌‌ریزی استراتژیک برای تعریف محصولات یا تجهیزات گردشگری نیاز داریم؟ و پاسخگویی به آنها پرداخت.


استاد دانشگاه تکنیکال وین اتریش گردشگری خلاق را یک نمونه خاص از فعالیت‌‌هایی برشمرد که به موجب آن شرکت‌‌کنندگان مهارت‌های فکری می‌‌آموزند.


وی افزود: «طرح کلی گردشگری خلاق و تغییرات اساسی‌ای که در برنامه‌‌ریزی گردشگری در هر سطحی رخ می‌دهد و تغییرات الگویی از گردشگری سنتی به گردشگری متجدد امروزی بسیار مهم است و در این موقعیت راه‌حل‌‌های قدیمی کارایی ندارند و ما به خلاقیت، بروز رسانی و برنامه‌‌های گردشگری اینتگرال نیازمندیم.»


در پایان این جلسه پس از بحث و تبادل نظر دانشجویان و پردازش ایده آنان، قرار شد با طراحی گارگاهی با عنوان فرآیند تدوین بیزینس پلان و اکشن پلان ظرفیت‌‌های گردشگری برای دانشجویان علاقه‌‌مند برنامه‌‌ریزی شود.


به گفته سجاد محمدیارزاده عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، محمدرضا هل‌‌فروش در طراحی سایت‌‌های گردشگری در سطح بین‌‌المللی و ملی مهارت خاصی دارد و پیش از طراحی مطالعات اجتماعی، فرهنگی و محیطی، ظرفیت‌‌های گردشگری را مورد توجه و سنجش قرار می‌‌هد و این یعنی گردشگری پایدار.


انتهای پیام/

ارسال نظر