صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶

رکورد طولانی‌ترین پرواز بی‌سرنشین ثبت شد

یک پهپاد سبک با بال‌هایی ۱۱ متری توانست به مدت پنج روز و یک ساعت و ۲۴ دقیقه پرواز کند.
کد خبر : 226704

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، در ماه ژانویه پهپاد «VA۰۰۱» متعلق به شرکت «Vanilla Aircraft» رکورد طولانی‌ترین پرواز بی‌سرنشین در تاریخ را ثبت کرد. اکنون این پهپاد با بال‌های ۱۱ متری و موتور دیزلی رکورد قبلی خود را شکسته است. این هواپیما برای کسب رکورد جدید به مدت پنچ روز و یک ساعت و ۲۴ دقیقه پرواز کرد.


VA۰۰۱ پس از پروازی ۱۱۲۶۵ کیلومتری در مداری دایره شکل روی زمین نشست. جالب آنکه هنوز سوخت مورد نیاز برای سه روز پرواز نیز در باک آن موجود بود.


این دهمین پرواز VA۰۰۱ به حساب می‌آید. هواپیمای سبک بی‌سرنشین برای انجام آزمایش از مقر پرواز «والوپ» ناسا در ویرجینیا از زمین بلند شد و در وضعیت اوتوپایلوت قرار گرفت. VA۰۰۱ در این آزمایش مداری دو مایلی را در ارتفاع پنج هزار متری طی کرد. این هواپیما برای مقاصد نظامی و مدنی طراحی شده است.


پهپاد محفظه‌ای سه لیتری برای حمل بار تا وزن ۱۳/۶ کیلوگرم دارد. این هواپیما طوری طراحی شده است که بتواند حداکثر ۱۰ روز در ارتفاع ۴۶۰۰ متری و باحداکثر سرعت ۱۳۹ کیلومتر برساعت طی کند. البته اکنون با سرعت ۱۰۲ کیلومتر برساعت حرکت می‌کند.


می‌توان دوربین‌های مادون قرمز، راداری‌های مختلف و تجهیزات مخابراتی را در این هواپیما قرار داد. پس از این آزمایش موفق شرکت سازنده اعلام کرده فرآیند ساخت آن در ماه‌های آتی آغاز خواهد شد.


منبع: مهر


انتهای پیام/

برچسب ها: پهپاد ناسا
ارسال نظر