صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶
حسین‌زاده در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:

غلامی فردی با کمترین سابقه مدیریتی برای وزارتخانه‌ای پرچالش است

نائب رئیس فراکسیون امید مجلس گفت: منصور غلامی فردی با کمترین سابقه مدیریتی برای وزارتخانه‌ای پرچالش است.
کد خبر : 226305

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری آنا، عبدالکریم حسین‌زاده در نشست علنی امروز(یکشنبه 7 آبان ماه) در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در مخالفت با این وزیر پیشنهادی، با بیان اینکه نمایندگان سوگند یاد کرده‌اند که در راستای منافع ملی و نظام، رفتاری عاقلانه داشته باشند، گفت: دو موضوع اساسی در رابطه با مخالفت با منصور غلامی وجود دارد، ابتدا اینکه؛ هنوز زمان زیادی از طرح بخشی از شاخص‌ها درباره شرایط بحرانی کشور توسط رئیس مجلس و سایر دوستان نمی‌گذرد لذا باید براساس این بحران‌ها، نوعی از انتخاب‌ها اعمال شود که بیشترین تاثیر را در تامین منافع ملی و نظام داشته باشد.


انتخاب فردی که کمترین سابقه مدیریتی برای وزراتخانه‌ای پرچالش


نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیا انتخاب فردی که کمترین سابقه مدیریتی را داشته است آن هم در وزراتخانه‌ای که با بزرگترین چالش‌ها رو به رو است، می‌تواند تاثیر مثبت و به سزایی داشته باشد؟


دانشجویان، اساتید و عموم تشکل‌های دانشگاهی با غلامی مخالف هستند


وی نظر دانشجویان، اساتید و عموم تشکل‌های دانشگاهی را با انتخاب فعلی برای صدارت بر وزرات علوم مخالف دانست و افزود: آیا به نظر شما برای فردی با سابقه مدیرتی محدود، آن هم در راس وزارت علوم، عدم مشروعیت مدیریتی پیش نخواهند آمد؟، آیا شخصی که دانشگاهیان و اساتید برجسته از وی حرف‌شنویی نداشته و در میان آن‌ها مقبولیت ندارد می‌تواند موفق ظاهر شود و دانشگاه را به جایگاه واقعی خود برساند؟


حسین‌زاده با طرح این سوال که جایگاه وزارت علوم امروز در ساختارهای جهانی کجا است، اضافه کرد: نمایندگان محترم اگر شما در مدیریت اجرایی کشور مسئولیت داشتید آقای دکتر غلامی را برای چه پستی انتخاب می‌کردید؟ برخی از افراد فرمانداران خوبی هستند اما امکان اینکه استاندار بشوند را ندارند لذا باید در انتخاب‌ها و شرایط فعلی کشور حساس بود.


انتقاد حسین زاده از صحبت دائمی درباره شرایط بحرانی کشور و کوتاهی در انتخاب‌ها


نایب رئیس فراکسیون امید مجلس با انتقاد از صحبت دائمی از شرایط بحرانی کشور و وضعیت نامطلوب خاورمیانه اما کوتاهی و بی‌دقتی در انتخاب‌ها، بیان کرد: متاسفانه افرادی برای مدیریت در پست‌های مختلف کشور انتخاب می‌شوند که نمی‌توانند خواسته‌های نظام، کشور و انقلاب را تامین کنند.


وی تاکید کرد: خدا را شاهد می‌گیرم مخالفت من از سر دلسوزی برای کشور و دانشگاه و دانشگاهیان است.


غلامی در دانشگاه بوعلی همدان نیز سابقه مدیرتی قابل توجهی نداشته است


عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه شخصی که مدیریت دانشگاه همدان را برعهده داشته توان مدیریتی قابل توجهی نداشته است، اضافه کرد: مدیریت آقای غلامی در دانشگاه بوعلی همدان، نارضایتی دانشجویان را در پی داشته است لذا اکنون سوال این است، چنین فردی با قرار گرفتن در جایگاه وزارت خواهد توانست بحران‌های متعدد در حوزه دانشگاه را برطرف کند.


نایب رئیس فراکسیون امید مجلس همچنین در پایان درخواست کرد به‌منظور تامین خواسته‌های جامعه مدنی و مطالبات به‌حق مردمی که پای صندوق رای آمده‌اند به وزیر پیشنهادی علوم رای موافق داده نشود.


انتهای پیام/

ارسال نظر