صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۷ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان تهران:

مدارس سما موظف به مهارت‌آموزی هستند

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان تهران اظهار کرد: سال‌های گذشته برخی از مدارس تهران به امر مهارت آموزی اشتغال داشتند اما سال تحصیلی جدید همه مدارس موظف به رعایت این امر هستند.
کد خبر : 224775

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، علیرضا آزادبر در نشست با کارگروه ارزیابی شورای نظارت و هماهنگی سما استان تهران با توجه به حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مدارس سما تهران در زمان بازگشایی مدارس گفت: «با توجه به نظر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، باید در مدارس سما تهران طوری عمل شود تا تعداد رتبه‌های زیر 1000 هر سال بیش از سال پیش شود و این امر جز در سایه برنامه‌ریزی منسجم در سال‌های اولیه دبیرستان دوره دوم محقق نمی‌شود.»


وی با مفید خواندن ارزیابی واحدهای آموزشی ادامه داد: «ارزیابی در سما تهران به طور واقعی انجام می‌شود و ما درصدد هستیم با رصد کردن نقاط قوت و ضعف واحدهای آموزشی، نقاط قوت در همه مراکز تسری پیدا کند.»


آزادبر با توجه به اهمیت مهارت‌آموزی در جامعه امروز افزود: «یکی از مشکلات امروز جامعه ما مشکل اشتغال است و ما به عنوان متولیان امر آموزش کشور باید تلاش کنیم تا با آموزش مهارت‌های مختلف در سطح مدارس و آموزشکده ها گامی موثر در زمینه رفع این مشکل برداریم.»


توجه به مهارت‌های هفتگانه ICDL نیز از نکات مطرح شده از سوی دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان تهران بود.


وی با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی رایانه در سما تهران از انسجام خوبی برخوردار است گفت:«با جلسه که با مسئولان فناوری مدارس سما تهران داشتیم، سعی شد تا مطالب مربوط به آموزش مهارت‌های رایانه به صورت منسجم و مکمل در مدارس دنبال شود.»


آزادبر توجه به امور فرهنگی و معنوی و ترویج آن را بسیار مهم دانست و گفت: «باید تلاش کنیم تا دانش آموزان و دانشجویان با رغبت و عشق در مراسم های معنوی شرکت کنند و لازمه این امر برنامه ریزی مناسب است.»


وی ارزیابی مستمر را اثربخش دانست و گفت: «باید سعی کرد هرساله نظارت و ارزیابی دقیق تر و بهتر انجام شود و با ارائه راهکار نقطه ضعف‌ها را به نقطه قوت تبدیل کرد.»


در ادامه جلسه سایر همکاران نیز به طرح مواردی چون دقت در ارزیابی، تلاش مستمر برای انجام فعالیت‌های کیفی، ایجاد پل ارتباطی بین مدارس و آموزشکده‌ها پرداختند.


در پایان جلسه آزادبر با قدردانی از تلاش های همه همکاران در امر ارزیابی با تقدیم لوح تقدیر از آنان قدردانی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر