صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۸ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶
جهانگیری:

۶ میلیون مسکن روستایی باید نوسازی و مقاوم‌سازی شود

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: بر اساس مطالعات باید جمعا ۶ میلیون مسکن روستایی نوسازی و مقاوم‌سازی شود.
کد خبر : 224504

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری امروز (دوشنبه اول آبان) در جلسه بررسی رفع موانع پرداخت تسهیلات مسکن روستایی با اشاره به جایگاه روستا و روستاییان در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور، ارائه تسهیلات برای ساخت و به‌سازی مسکن روستایی را از اولویت‌های دولت اعلام کرد.


معاون اول رئیس‌جمهور پیامدهای منفی توجه نکردن به روستاها نظیر مهاجرت بی‌رویه و رشد آسیب‌های اجتماعی در کلان شهرها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ساخت مسکن مناسب و مقاوم‌سازی خانه‌ها در مناطقی از کشور که بیشتر در معرض سوانح طبیعی همچون زلزله و سیل هستند در دستور کار قرار گرفته و این روند تسریع خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات باید جمعا ۶ میلیون مسکن روستایی نوسازی و مقاوم‌سازی شود، خواستار هماهنگی بیشتر سازمان برنامه و بودجه، بانک‌ها و بنیاد مسکن برای پیشبرد سریعتر این طرح شد و تاکید کرد: نباید در اجرای این طرح هزینه اضافی از بابت قرارداد با بانک ها به روستاییان عزیز کشور تحمیل شود.


در این جلسه که وزیر راه و شهرسازی و رئیس کل بانک مرکزی و نیز رئیس بیناد مسکن انقلاب اسلامی و نیز روسای بانکها حضور داشتند پیرامون میزان پرداخت تسهیلات، نحوه باز پس‌گیری مطالبات و نیز پیشرفت کار در حوزه مسکن روستایی بحث و تبادل نظر شد.


بر اساس گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از زمان اجرای طرح بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده به‌طوریکه اکنون ۳۹ درصد خانه‌های روستایی به لحاظ دوام سازه مقاوم شده‌اند. در این گزارش عنوان شد؛ در سال جاری رویکرد به‌سازی بافت‌های فرسوده و آسیب‌پذیر، الگوی مسکن معیشت محور، توسعه گردشگری روستایی و بوم‌گردی، بهینه‌سازی مصرف انرژی، توجه به روستاهای کمتر برخوردار و اقشار محروم، الگوهای بومی معماری روستایی در دستور کار قرار گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر