صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۸ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
در گفت‌و‌گو با آنا

عابدینی: پرسپولیس را 5 ساله اجاره می‌کنم/ مدیر عاملی خادم در پرسپولیس تنش به همراه دارد

امیر عابدینی شرایط خود را برای قبول پست مدیر عاملی باشگاه پرسپولیس اعلام کرد.
کد خبر : 22386

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، با مشخص شدن تقریبی وضعیت باشگاه استقلال حالا هواداران پرسپولیس منتظر هستند تا ببینند وزارت ورزش و جوانان برای این باشگاه چه خوابی دیده است. امیر عابدینی مدیر عامل سابق سرخ‌پوشان که نامش در بین گزینه‌های مدیر عاملی پرسپولیس مطرح شده‌ است در این باره به آنا گفت: «پرسپولیس این روزها شرایط پیچیده‌ای دارد و باید با حساب و کتاب جلو رفت تا گره‌ای از مشکلات باز شود نه اینکه گره‌های موجود کورتر شوند.»


وی ادامه داد: «من برای حضور در پرسپولیس و قبول پست مدیر عاملی این باشگاه دو شرط دارم. در واقع اگر یکی از دو شرط من در باشگاه اجرایی شود من حاضرم با توجه به بضاعتم پرسپولیس را اداره کنم. شرط اولم این است که یک هیات مدیره قوی و کاری در پرسپولیس تشکیل شود و در کنار این موضوع منابع مالی که قرار است به باشگاه تزریق شوند مشخص شود. شرط دوم من وقتی شکل می‌گیرد که شرط اول اجرایی نشود و آن هم این است که مدیران تصمیم گیر در وزارت ورزش با تقبل بدهی‌های گذشته پرسپولیس باشگاه را نه 3 ساله بلکه 5 ساله به من و دوستانم اجاره دهند تا ما با روش‌هایی که فکر می‌کنیم درست است پرسپولیس را به بهترین شکل ممکن اداره کنیم. اگر یکی از این دو اتفاق در پرسپولیس بیفتد من حاضرم به وسط میدان بیایم و پرسپولیس را اداره کنم.»









اگر مسئولان فکر می‌کنند در فوتبال فساد وجود دارد می‌توانند در فدراسیون فوتبال حاضر شوند و از نزدیک بررسی کنند نه اینکه به گزارش فلان مسئول و یا نهاد توجه داشته باشند



عابدینی در ادامه در خصوص حضور امیررضا خادم در پرسپولیس در پست مدیر عاملی این باشگاه گفت: «این اتفاق به هیچ وجه نخواهد افتاد. وزارت ورزش و جوانان و خود امیر رضا خادم برای حفظ موقعیت و جایگاهی که دارند این کار را نخواهند کرد. به هر حال هوادار باشگاه خیلی از مشکلاتی که برای پرسپولیس ایجاد شده را متوجه خادم و وزارت ورزش می داند. به طور حتم حضور خادم در راس مدیریت اجرایی پرسپولیس حتما تنش زا خواهد بود.»


رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در ادامه و در واکنش به گزارش کمیسیون اصل نود مجلس در خصوص وجود فساد در فوتبال گفت: «ذات فوتبال پاک است اما شاید افرادی که وارد فوتبال می‌شوند بعضا با کار‌های خود باعث شوند این ذهنیت به وجود بیاید که در فوتبال فساد وجود دارد. اگر فسادی در فوتبال است به دلیل آمدن آدم‌هایی است که با خود فساد را به فوتبال آورده‌اند که باید جلوی این افراد گرفته شود و به شدت با آنان برخورد شود تا به قول معروف درسی عبرتی شود برای آیندگان.»


عابدینی در ادامه به جزئیات گزارش کمیسیون اصل نود اشاره کرد و گفت: «در یکی از بند‌های گزارش به تعداد سفر‌های علی کفاشیان اشاره شده بود که تعداد آن 133 عدد ذکر شد که کفاشیان جواب این ادعا را داد و قرار شد که پاسپورتش را به کمیسیون اصل نود ببرد تا آقایان تعداد سفر‌های او را بشمارند.»








در دو سال گذشته و به خصوص سال گذشته مدیران تصمیم‌گیر استقلال و پرسپولیس را نابود کردند و هیچ اتفاق خوشایندی در این دو باشگاه نیفتاد

وی همچنین در خصوص بدهی 25 میلیارد تومانی فوتبال به اداره مالیات نیز گفت: «دخل و خرج فدراسیون فوتبال به هم نمی‌خورد. فوتبال در ایران همیشه بدهکار است و برای تامین هزینه‌هایش با مشکل رو به رو است. حال در این فوتبال چطور می‌شود فوتبال به دنبال پرداخت نکردن مالیاتش باشد. مگر درآمدی داشته است که بخواهد مالیاتش را هم بپردازد.»


عابدینی اضافه کرد: «تا آنجا که من خبر دارم نزدیک به صد هزار میلیارد تومان بدهی مالیاتی داریم که اگر 25 میلیارد تومان آن هم مال فوتبال باشد در مقابل این عدد درشت و قابل توجه رقمی نیست.»


مدیر عامل باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: «اگر مسئولان فکر می‌کنند در فوتبال فساد وجود دارد می‌توانند در فدراسیون فوتبال حاضر شوند و از نزدیک بررسی کنند نه اینکه به گزارش فلان مسئول و یا نهاد توجه داشته باشند و یا می توانند سازمان بازرسی کل کشور را مامور این کار کنند تا به بررسی این موضوع بپردازد. اگر این سازمان هم وجود فساد گسترده در فوتبال را تایید کرد این حق نه تنها برای کمیسیون اصل نود بلکه برای تمام نهاد‌های نظارتی وجود دارد تا با فساد ایجاد شده در فوتبال برخورد شدید کنند.»


عابدینی افزود: «فوتبال پاک است و این پاکی از بین رفتنی نیست اما باید برای حضور افراد در فوتبال یک فیلتر قوی گذشت. متاسفانه تا موقعی که دوستان بخواهند با سیستم خودمونی فوتبال را اداره کنند باید همچنان شاهد حضور افرادی در فوتبال باشیم که ارمغانشان برای فوتبال فقط ناپاکی است.»


وی همچنین با اشاره به وضعیت استقلال و پرسپولیس نیز گفت: «در دو سال گذشته و به خصوص سال گذشته مدیران تصمیم‌گیر این دو باشگاه را نابود کردند و هیچ اتفاق خوشایندی در این دو باشگاه نیفتاد. امیدوارم تا دیر نشده‌ است مدیران برای این دو باشگاه فکری اساسی کنند تا جلوی نابود شدن استقلال و پرسپولیس گرفته شود.»


عابدینی در پایان صحبت‌هایش اجاره سال به سال این دو باشگاه را امری شکست خورده دانست و گفت: «قبلا این کار در این دو باشگاه صورت گرفت که البته جواب نداد. نمی دانم چرا مدیران اصرار به انجام کارهایی دارند که قبلا ناکارآمدی آنها اثبات شده‌ است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر