صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رویترز اعلام کرد؛

نشست شرکت‌های فرانسوی با مقامات این کشور درباره رویکرد جدید آمریکا در قبال برجام

رویترز اعلام کرد:نشست شرکت‌های فرانسوی با مقام‌های وزارت خارجه و دارایی این کشور برای بررسی تبعات رویکرد جدید دولت آمریکا در قبال برجام این هفته آغاز می‌شود.
کد خبر : 223687

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، شرکت‌های فرانسوی با وزرای اقتصاد، امور خارجه و دارایی فرانسه هفته آینده جلسه‌ای خواهند داشت تا درباره عواقب اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درباره رد پایبندی ایران به توافق هسته‌ای به جمع‌بندی برسند.


بر اساس این گزارش شرکت چند ملیتی توتال و پژو در بین بزرگترین شرکت‌هایی است که قراردادهای جدیدی را پس از امضای توافق هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 منعقد کردند و 10ها شرکت کوچک فرانسوی یا با ایران قرارداد بستند یا به سمت قرارداد با ایران می‌روند.


بر اساس دعوتی که «گروه اقتصادی مدف» فرانسه به شرکت‌های این کشور فرستاده قرار است آنها با مقاماتی از وزارت خارجه، وزارت دارایی و اداره اقتصادی فرانسه در تهران برای تحلیل عواقب رد پایبندی از سوی ترامپ بحث کنند.


سرمایه‌گذاران اروپایی به دنبال حفظ این توافق هستند و ایران به عنوان کشور نجات دهنده اقتصاد آنها تلقی می‌شود و دولت فرانسه می‌خواهد بداند که شرکت‌هایش در مقابل این اقدام آمریکا چه واکنشی باید داشته باشد.


یک منبع دیپلماتیک فرانسه گفت: ما هنوز ارزیابی می‌کنیم چگونه شرکت‌ها درباره این تصمیم ترامپ واکنش نشان بدهند اما سعی می‌کنیم که ما هشدارهای بیش از اندازه هم به آنها ندهیم.


این در حالی است که ترامپ به طور کامل از توافق هسته‌ای با ایران عقب‌نشینی نکرده یک فرصت 60 روزه به کنگره این کشور داده تا این توافق را بررسی بیشتری کند. به رغم سابقه طولانی تجارت و بازرگانی، سیاسی و اجتماعی با ایران که حتی آیت‌الله خمینی هم در سال 1979 به نزدیکی پاریس تبعید شد، فرانسه یکی سخت‌ترین موضع را بین کشورهای 1+5 در مذاکره با توافق هسته‌ای با ایران داشت.


پس از آنکه توافق به سرانجام رسید فرانسه تلاش کرد تا قراردادهای اقتصادی خود را با تهران تعمیق ببخشد و به کرات اعلام کرد باور می‌کند که ایران کاملا به توافق هسته‌ای عمل کرده است.


بر اساس اعلامی که در وب سایت مدف آمده است این بحث‌ها شامل توضیحاتی درباره اقدامات بعدی کنگره آمریکا و مواضع احتمالی امضا کنندگان این قرارداد مانند انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه،‌چین و اتحادیه اروپا باید در قبال ایران و نیز تصمیمات شرکت‌ها در برابر این موارد خواهد بود.


منبع:‌فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر