صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان حمایت اعلام کرد؛

رسیدگی به ۸۶ درصد شکایات مردمی در شش ماه

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از رسیدگی به ۸۶ درصد شکایات مردمی طی شش ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.
کد خبر : 223041

به گزارش گروه اقتصادی آنا از وزارت صنعت، سید محمود نوابی گفت: از مجموع شکایات دریافتی طی شش ماهه اول سال جاری حدود ۸۶ درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و ۱۴درصد بدلیل استعلامات حقوقی و یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی هستند.


وی ادامه داد: طبق آمار دریافتی مجموعا ۹۳۸۲۱ فقره شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در وزارت صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت شده است که از این تعداد ۶۲۸۱۳ فقره (۶۷درصد) تلفنی، ۱۴۰۶۳ فقره (۱۵ درصد) حضوری و ۱۶۹۴۵ فقره (۱۸ درصد) کتبی بوده است و بر این اساس بیشترین شکایات از طریق تلفن دریافت شده است که نشان از انتظار مصرف کنندگان بر رسیدگی سریع و بدون فوت وقت به شکایات و تخلفهای صنفی دارد.


به گفته نوابی از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۳۵۷۷۱ فقره یعنی ۳۸ درصد متخلف شناخته شدند و ۴۵۲۰۹فقره که ۴۸ درصد شکایات را تشکیل می دهد غیر متخلف شناخته شده اند و۱۲۸۴۱ فقره یعنی۱۴ درصد شکایات در مرحله بررسی است.


وی تاکید کرد: استمرار رعایت حقوق مصرف کنندگان در کشور با نهادینه شدن، پایبندی به رعایت قوانین و مقررات و تامین خواسته ها و نیازهای مشتریان از سوی واحد تولیدی یا خدماتی میسر می شود.آمارهای واصله از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نشان می‌دهد که ۸۵ درصد شکایات مربوط به کالا و ۱۵ درضد شکایت از خدمات بوده است.


شکایت در حوزه نان، میوه و سبزی و پوشاک بیشترین حجم شکایات مردمی


بر این اساس دور از ذهن نیست که بیشترین گزارشات و شکایت واصله در حوزه کالا مربوط به نان، میوه و سبزی و پوشاک یعنی کالاهای مصرفی بوده و در حوزه خدمات بیشترین شکایت از تعمیرگاه‌های خودروهای سبک، پارکینگ شهری و مشاورین املاک است. براساس نوع تخلف، گرانفروشی، کم فروشی وعدم درج قیمت از بیشترین موارد تخلف بوده است این در حالی است که بر اساس تاکید رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ، مصرف کنندگان حتی اگر با مواردی از عدم پس گرفتن جنس فروخته شده مواجه شدند می توانند موضوع را از طریق تلفن ۱۲۴ (سامانه نظارت بر گران فروشی و تخلف اصناف) اطلاع رسانی کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر