صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۲ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۴

افتتاح انجمن علمی گیاهان دارویی ایران _ شاخه رودهن

مراسم افتتاحیه انجمن علمی گیاهان دارویی ایران – شاخه رودهن با حضور اساتید، مدعوین ویژه از موسسات تحقیقات و اجرایی کشور و دانشجویان، در دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار شد.
کد خبر : 22286

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر مالک میر هاشمی معاون پژوهش و فناوری واحد رودهن و دکتر مهدی باقی رئیس دانشکده کشاورزی با خیر مقدم به حاضران در مراسم، از دکتر محمد باقر رضایی رئیس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران تشکر و قدردانی کردند و از ایجاد شاخه رودهن ابراز خوشحالی کردند و همچنین آمادگی کامل خود را برای حمایت از شاخه رودهن اعلام کردند.


دکتر محمد رضا حاج سید هادی مسئول انجمن علمی گیاهان دارویی ایران شاخه رودهن با بیان اهمیت اقتصادی گیاهان دارویی و نقش آنها در سلامت جامعه و تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی کشور و گزارش کوتاهی از تعداد پایان نامه ها، طرح های پژوهشی و مقالات مرتبط با گیاهان دارویی از سوی اعضاء هیئت علمی دانشکده کشاورزی و همچنین روند شکل گیری و اقدامات انجام شده ارائه کردند و در ادامه از سایت شاخه رودهن رونمایی شد.


دکتر محمد تقی درزی قائم مقام شاخه رودهن نیز گزارش مختصری از پتانسیل گیاهان دارویی شرق تهران و گیاهان مناسب برای این منطقه ارائه کردند.


دکتر محمدباقر رضایی رئیس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران مشکلات و چالشهای پیش روی بخش گیاهان دارویی کشور را دلسوزانه مطرح و راهکارهای لازم را ارائه کردند که مورد توجه اعضاء هیئت علمی و کارشناسان بخش تحقیقات و اجرایی گیاهان دارویی کشور قرار گرفت. خشکسالی و تغییر اقلیم از مواردی بود که دکتر محمد باقر رضایی از آنها نام برد. وی بر لزوم تحقیقات بر روی گیاهان دارویی مقاوم به خشکی و استفاده از اراضی کم بازده تاکید کرد.


مهندس علی ابراهیمی ورکیانی دبیر کارگروه تخصصی توسعه فناوری و کارآفرینی ستاد توسعه گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گزارشی از روند شکل گیری ستاد و اقدامات آن و مشکلات پیش روی سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی ایران ارائه کردند. وی با مثبت خواندن تشکیل شاخه رودهن و تشکر از متولیان آن، آمادگی خود و ستاد گیاهان دارویی را برای حمایت از شاخه رودهن اعلام نمودند.


سپس از دکتر محمد باقر رضایی، مهندس علی ابراهیمی و سایر مدعوین با اهدای لوح سپاس تشکر و قدردانی شد و به طور نمادین به دو نفر از دانشجویان عضو انجمن علمی گیاهان دارویی ایران شاخه رودهن، کارت عضویت اهدا شد.


در این مراسم دکتر محمد رضا دهقانی مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی کشور، دکتر محمد حسین لباسچی عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور، مهندس داود شامحمدی رئیس ایستگاه تحقیقات گیاهان دارویی همند آبسرد، دکتر محمدرضا بهره ور مدیر شرکت کشاورزی و دامپروری ران – فیروزکوه، مهندس محمد ترکیان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند، مهندس عیدیان رئیس اداره تولیدات گیاهی و مهندس سلطانی مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دماوند و مسعود رضایی تولید کننده عسل های دارویی منطقه دماوند نیز حضور داشتند.


اجرای موسیقی زنده و نواختن ویلون از سوی عضو ارشد خانه هنرمندان کشور، بخش دیگری از برنامه افتتاحیه بود که باعث نشاط خاصی در حاضران شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر