صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۳

مدیرعامل مایکروسافت: خودکارها تا 10 سال آینده وجود خارجی نخواهند داشت

مدیرعامل مایکروسافت معتقد است که تا 10 سال آینده بعضی از کالا دیگر وجود خارجی نخواهند داشت و یکی از آنها خودکار خواهد بود.
کد خبر : 2222

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از BusinessInsider، فناوری خیلی از ابزارهای سنتی مثل ساعت مچی و ماشین‌حساب را از ما گرفته است. به طور مثال، اکنون گوشی‌ها به ما ساعت را می‌گویند و هزینه شامی که خورده‌ایم را حساب می‌کنند اما مدیرعامل مایکروسافت، غول نرم‌افزاری دنیا معتقد است که تا 10 سال آینده دیگر خودکارها نیز وجود خارجی نخواهند داشت.


ساتیا نادلا، مدیرعامل کنونی مایکروسافت اخیرا در مصاحبه‌ای با ABC، در پاسخ به این سوال که کدام یک از فناوری‌هایی که امروزه از آن استفاده می‌کنیم در دهه آینده قابل استفاده نخواهند بود، بلافاصله به خودکاری که هر روز از آن استفاده می‌کنیم، اشاره کرد و گفت که خودکار در آینده‌ای نزدیک به موزه‌ها انتقال خواهد یافت. گویا در مغز مهندسان، اتاقی برای نگه‌داشتن وسایل نوستالژیک وجود ندارد و مغز آنها بیشتر به دنبال فناوری‌های مدرن و به‌روز است.


نادلا در عوض، آفیس مایکروسافت را محصولی دانست که بدون آن نمی‌تواند زندگی کند.


ساتیا نادلا متولد حیدر آباد هندوستان است. او پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه مانیپال هندوستان به آمریکا مهاجرت کرد و از سال 1992 به مایکروسافت پیوست و به مدت 22 سال متمادی در این شرکت فعالیت داشت.


از بزرگترین موفقیت‌های وی در مایکروسافت می‌توان به راه‌اندازی «بینگ»، جست‌وجوگر مایکروسافت، اشاره کرد. وی از چهارم فوریه ۲۰۱۴ به سمت مدیرعاملی این شرکت منصوب شد.


مترجم: نسترن صائبی



انتهای پیام/

ارسال نظر